اخبارایران

اعتراضات خیابانی در ایران ادامه یافت؛ بازنشستگان در چنین شهر تجمع کردند

بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به عدم افزایش حقوق و مستمری‌ها، عدم اجرای کامل همسان‌سازی و عدم تحقق دیگر مطالبات‌شان به تجمع‌های خود ادامه دادند.

آنها در ۱۹ نقطه‌ی ایران از جمله در ادبیل، کرمان، سیرجان، شوشتر، خرم آباد، بابل، دزفول، قزوین، رشت، بیرجند، همدان، زنجان، خرمشهر، اراک، اصفهان، اهواز، کرج و تهران به خیابان‌ها آمدند.

از زمان تصمیم دولت ابراهیم ‌رئیسی برای افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر،‌ هفته‌ها است که تجمع‌های اعتراضی گسترده‌ای در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود.

بازنشستگان تامین اجتماعی معتقدند مصوبه دولت، الزامات ماده ۹۶ تامین اجتماعی را نادیده گرفته است و با افزایش هزینه‌های زندگی در ماه‌های اخیر تطابق ندارد.

در پی اعتراض‌های گسترده بازنشستگان در هفته‌ها و ماه‌های گذشته هیئت «بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» در یک جلسه فوق‌العاده در ۱۱ تیر، مصوبه دولت سیزدهم را مغایر با قانون دانست و به دولت یک هفته مهلت داد تا به اصلاح مصوبه خود اقدام کند.

در همان زمان قربانعلی مهری، دبیر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت، اعلام کرد که در صورت عدم وصول پاسخ مستند و مستدل از سوی دولت، نظر هیئت تطبیق قطعی شده و مصوبه دولت «ملغی‌الاثر» خواهد شد.

با گذشت دو هفته از این موضوع تاکنون نه دولت به تذکر مجلس پاسخی داده و نه مجلس برای «ملغی‌الاثر» کردن مصوبه دولت اقدامی انجام داده است.

امروز همزمان با اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی، تعدادی از شترمرغداران و مرغداران از شهرهای مختلف کشور در مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

کارگران فضای سبز شهرداری بهبهان نیز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی تجمع کردند.

دکمه بازگشت به بالا