اخبارتازه‌های سیاسی

نایب رئیسی شورای شهر تهران: چرا باید شهردار منطقه ۱۵ که جزو شهرداران انقلابی ست، بازداشت شود؟

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران از بازداشت شهردار منطقه ۱۵ در پی حادثه سقوط و مرگ یک کودک در افسریه انتقاد کرد و گفت: چرا باید او که جزو شهرداران انقلابی زحمتکش و موثر است و همچنین مسئول فضای سبز منطقه بازداشت شود.

او همچنین گفته است: آیا شهرداران باید علم غیب داشته باشند که زیر زمین چه خبر است؟

روز دوشنبه خبر رسید که کودک ۴ ساله ای در چاهی واقع در منطقه ۱۵ شهرداری تهران سقوط  و جان خود را از دست داده است.

پس از آن دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور بازداشت شهردار منطقه ۱۵ را صادر کرد.

بازداشت سیدمهدی صباغ عصبانیت شهرداری و شورای شهر تهران را در پی داشت و نهایتا، آقای صباغ آزاد شد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر گفته بود: «این کودک در بوستان در چاه سقوط نکرده، بلکه رمپ و لوپی در کنار بزرگراه بسیج وجود داشته که اساساً محلی برای استراحت و رفت و آمد نیست. اگرچه قسمتی از آن چمن بوده اما بوستان جای استراحت محسوب نمی‌شود بلکه بالعکس جای خطرناک و مسیر اتومبیل و حرکت خودروها بوده است.»

مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران نیز در صحن شورا داستان میدان افسریه را اینگونه شرح داد: «این میدان در سال ۷۲-۷۱ در زمان مدیریت آقای کرباسچی ساخته شده و در آن زمان خانه‌ها و املاک توسط شهرداری خریداری و بعد از مسطح کردن خانه‌ها آن را به میدان فعلی افسریه تبدیل کردند، بنابراین باید چاه‌هایی که در این منازل می‌بود، از سوی شهرداری با دقت و با روش‌های منطقی پر می‌شد؛ اما ظاهراً آن چاه یا قنات یا هر چیزی که باعث بروز این حادثه شده پر نشده و تنها سطح رویی آن پر شده و روی آن هم چمن کاری شده است. این چاه مورد استفاده شهرداری نبوده و مدیران وقت از وجود چنین چاهی مطلع نبودند.»

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب است.

دکمه بازگشت به بالا