اخبارتازه‌های سیاسی

واکنش وزیر کشور به کارزار «حجاب، بی‌حجاب»: تحمل نخواهد شد!

در پی حمایت تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از هشتگ «حجاب، بی‌حجاب» و انتشار تصاویر زنانی که در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران، با در آوردن روسی و شال، مخالفت خود با حجاب اجباری را ابراز می‌کنند، وزیر کشور از کاربران فضای مجازی خواسته «تحت تاثیر» این کارزار قرار نگیرند. او همچنین هشدار داده: که این اعتراض‌ها «تحمل نخواهد شد».

علی‌رغم تعداد فراوان ویدئوهای این کارزار که از داخل ایران پست می‌شود، احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد: که بعضی از این موارد اصلا مربوط به داخل نیست؛ از خارج حمایت و اداره می‌شود.

وزیر کشور در مورد ادعای «وصل بودن» مخالفان ایرانی حجاب اجباری «به دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی» شواهد یا مدرکی ارائه نداد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش روز سه‌شنبه «حجاب» را به «خاکریز اول» در جمهوری اسلامی تشبیه کرده و هشدار داده است چنانچه این خاکریز شکسته شود دیگر خاکریزها نیز از دست خواهند رفت.

گرجی، دبیر ستاد امر به معروف قم نیز گفته است: باید قلم پای هرکس که قصد تعرض به حجاب را دارد، خرد کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم هشدار داده: برخی با اقدام علیه حجاب، با قرآن و امر به معروف و نهی از منکر محاربه می‌کنند.

به‌موجب ماده‌ی ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، مجازات محاربه عبارت است از: اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و نفی بلد. نفی بلد به‌معنای تبعید است و صلب نیز همان به‌صلیب‌کشیدن است نمی‌دهند. انتخاب اینکه کدام‌یک از این مجازات‌ها متناسب با جرم ارتکابی محارب است، برعهده‌ی قاضی است.

با این حال ده‌ها تن از فعالان مدنی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای با عنوان «نه یعنی نه، این بار نه به حجاب اجباری» اعلام کردند که نامگذاری روز ۲۱ تیر از سوی حکومت جمهوری اسلامی به عنوان روز «حجاب و عفاف»، «بهانه‌ای برای نشانه‌گذاری جدید سرکوب بیشتر مردم و به‌طور خاص زنان ایرانی است».

در روزهای اخیر از گوشه‌وکنار ایران خبرهای بسیاری از شدت گرفتن مقابله با «بدحجابی» و مجبور کردن زنان به رعایت «حجاب شرعی» منتشر شده است که برای نمونه می توان به دستور برای عدم ارائه خدمات بانکی به زنان بدحجاب و ممانعت از ورود زنان بدحجاب به مترو اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا