اخبارایران

مسئولان بی‌توجهی می کنند، بازنشستگان کماکان در خیابان بسر می برند

تجمعات روزانه بازنشستگان تامین اجتماعی کماکان با قدرت ادامه دارد. آنها امروز نیز در شوش، شوشتر، کرمانشاه و اهواز در خیابانها حاضر شدند.

این بازنشستگان می‌گویند: عدالت حکم می‌کند ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برای بازنشستگان اجرایی شود؛ افزایش ده درصدی، با الزامات قانونی همخوانی ندارد مخصوصاً وقتی تورم بالای ۵۰ یا ۶۰ درصد است.

بازنشستگان از دولت می‌خواهند قبل از پایان ماه، مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار اصلاح شود.

علاوه بر این، بازنشستگان مخابرات با برپایی تجمعات اعتراضی در روز دوازدهم تیرماه و در نزدیک به بیست شهر، از جمله در کرمانشاه، قزوین، اراک، رشت، تبریز، انرژی تازه ای به صفوف مبارزاتی بازنشستگان آورده اند.

دورِ جدید تجمعات روزانه بازنشستگان تامین اجتماعی از موقعی شروع شد که معلوم گردید دولت قصد افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر و به‌میزان تعیین شده از طرف شورای عالی کار که همان ۳۸ درصد است را ندارد.

حکومت تا این لحظه به مطالبان این صنف بی توجه بوده حتی در برخی رسانه‌ها مطرح شد که معاون اول رئیسی گفته است: ««بازنشستگان فقط مصرف کننده هستند و هیچگونه سود یا مزایایی برای دولت ندارند، افزایش حقوق آنها فقط بار مالی دولت را بالا می برد و از طرف دیگر سایر صنوف هم برای افزایش حقوق خود به خیابان ها می آیند و این نباید به یک روش برای زیاده خواهی تبدیل شود».

البته سپس معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور، این اظهارات منتسب به محمد مخبر را تکذیب کرد.

دکمه بازگشت به بالا