اخباراقتصادی

دبیر کانون بانک‌های خصوصی: مشتریان قید بانکی را که تذکر حجاب دهد، می‌زنند

 

«محمدرضا جمشیدی» دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی می گوید: وقتی شعب بانک‌ها مشتریان اعم از زن و مرد را که حجاب مورد نظر را رعایت نکرده باشند، بخواهند از آن شعبه بیرون کنند یا اجازه ورود به آن‌ها را ندهند، به طور قطع مشتری قید آن بانک را می‌زند و اساسا دیگر جویای دریافت هیچ خدمتی از آن بانک نخواهد شد؛ حتی نسبت به افتتاح سپرده هم اقدام نمی‌کند.

او همچنین افزود: در شرایطی که سپرده گذاری در بانک‌ها کاهش یافته به طور قطع چنین رفتارهایی، منابع بانک‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هفته گذشته سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اعلام کرد که امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون اساسی وظیفه همگانی است. اگر بانوی بدحجابی در شعبه‌ای از بانک حضور داشته باشد و به او هیچ تذکری ندهند، باید مدیر بانک نسبت به عدم توجه به شئونات اسلامی پاسخگو باشد.

همچنین معاون دادستان مشهد هم تاکید داشته که مدیران و رییس اداره‌ها و بانک‌ها موظف هستند به افرادی که بدون حجاب شرعی در اداره‌ها و … حاضر می‌شوند خدمتی ارائه ندهند.

پس از این اظهارات، رییس کل بانک مرکزی هم به این موضوع ورود کرد و گفت: دستورالعمل‌ها و مقرراتی که از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به بانک مرکزی ابلاغ شده، فقط مقدمه کار است که باید با جدیت، پیگیری می‌شود.

با پیگیری جدی بانک مرکزی، بخشنامه حجاب و ضوابط مورد نظر در این باره در برخی از بانک‌ها به اطلاع کارکنان رسید.

دکمه بازگشت به بالا