اخبارتازه‌های سیاسی

آمریکا: فعلا برنامه‌ای برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با ایران نداریم

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده فعلا برنامه‌ای برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با ایران ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود تاکید کرده است، ایران طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته بارها خواسته‌های فراتر از توافق هسته‌ای موسوم به برجام را مطرح کرده است.
ند پرایس تصریح کرد که طرح هرگونه خواستی فراتر از چارچوب برجام می‌تواند نشانه فقدان جدیت و تعهد از سوی ایران باشد.
ایران و آمریکا با میانجیگری اروپا چهارشنبه ‘گذشته در دوحه قطر مذاکرات غیرمستقیمی را برگزار کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه تاکید کرد که این مذاکرات «هیچ پیشرفتی» نداشت.
وی در ادامه از این که ایران به «ابتکار» اتحادیه اروپا پاسخ مثبت نداد ابراز تاسف کرد.
ند پرایس با اشاره به این که در مرحله‌ کنونی عدم پیشرفت به مثابه عقب‌گرد است، گفت که زمان در وضعیت فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که توافق برای همیشه روی میز قرار نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری دور تازه‌ای از مذاکرات ایران و آمریکا در دوحه گفت: «ما از تلاش های اتحادیه اروپا در این زمینه تشکر می‌کنیم، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری مذاکرات دیگری با ایران نداریم.»
خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه گزارش داده بود که اتحادیه اروپا در تلاش است تا احتمالاً پس از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در اواسط ماه جاری میلادی زمینه برگزاری دور دیگری از مذاکرات احیای برجام را فراهم کند.
در همین حال، حسین امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه در توییتی از تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده است.

دکمه بازگشت به بالا