اخبارتازه‌های سیاسی

از توهین معاون اول رئیس به بازنشستگان تا ادامه اعتراضات آنها

در ادامه اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی در ایران، اعضای این صنف در نقاط مختلفی از جمله اهواز، کرمان، شوشتر، درود، کرمانشاه، اصفهان تجمعات خیابانی بر پا کردند.
آنها شعار می دادند: جان فدا می کنیم در ره آزادگی، مرگ بر این بندگی مرگ بر این بندگی؛ و حسین حسین شعارشون، دزدی و غارت کارشون.
معترضان خواستار اجرای مصوبات شورای عالی کار و افزایش حقوق خود بر اساس آن هستند.
بنابر گزارشات غیر رسمی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری در جلسه رسمی هیئت دولت گفته است: «بازنشستگان فقط مصرف‌کننده هستند و هیچ گونه سود یا مزایایی برای ما ندارند» و «اضافه کردن حقوق آنها فقط بار مالی دولت را بالا می‌برد و از طرف دیگر سایر صنوف هم برای افزایش حقوق خود به خیابان‌ها می‌آیند و این نباید به یک روش برای زیاده‌خواهی تبدیل بشود.»
به گزارش خبرگزاری ایلنا، نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از اظهارات محمد مخبر در مورد بازنشستگان گفت: اینکه معاون اول رییس جمهور در جلسه رسمی هیات دولت، بازنشستگان را فقط مصرف کننده معرفی کرده و نگران زیاده خواهی است، جای تاسف و تعجب دارد.
البته امروز معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور، اظهارات منتسب به مخبر در فضای مجازی درباره بازنشستگان را تکذیب کرد.
گفتنی است: تداوم و گسترش اعتراضات در ایران در پی اوج گرفتن گرانی و تورم و افزایش مشکلات معیشتی مردم، در حالی است که جانشین نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران گفته است برای دفاع از «دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبانی ارزشی و اعتقادی باید نیروهایی تربیت شوند تا بدون ترس و واهمه» دستشان روی ماشه اسلحه باشد.

دکمه بازگشت به بالا