اخبارتازه‌های سیاسی

رابرت مالی: مذاکرات دوحه اتلاف وقت بود، باید مذاکراتی بین ایران و خودش اتفاق بیافتد!

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با (ان پی آر) تصریح داشت: هنوز برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران زمان وجود دارد.
وی در آغاز این مصاحبه به جدیدترین دور مذاکرات رفع تحریمی در «دوحه» قطر اشاره کرد و گفت: «اتحادیه اروپا بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات خواهان یک تلاش دیگر (برای ازسرگیری مذاکرات) بود و از هر دو هیأت برای برگزاری نشست در دوحه دعوت کرد به این امید که طرف ایرانی تمایل داشته باشد چیزی را به ما عرضه کند و نشان دهد؛ اما متأسفانه در این دور نتوانست پاسخی به ما بدهد و به نوعی این دور از مذاکرات اتلاف وقت بود».
آقای رابرت مالی اضافه کرد: بنابراین وقتی ایران می گوید امریکا با مواضع قبلی به دوحه آمده، برای ما قابل فهم نیست؛ ما با مواضعی امدیم که با بازگشت به برجام سازگار است.
مالی تاکید کرد: بله، هیاتی که باید پاسخ بدهد، ایران است، اگر هیات ایران اماده نیستند، معلوم نیست چرا حاضر شدند که به دوحه بیایند.
وی تصریح کرد: ایران در دوحه درخواست هایی روی میز گذاشت که به برجام ربطی ندارد، چیزهایی که قبلا هم میخواستند؛ و اروپایی ها و ما گفته بودیم که این بخشی از مذاکرات فعلی نیست.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرد: مذاکراتی بین ایران و خودش باید اتفاق بیافتد که در نهایت به نتیجه برسند که اماده ی توافق هستند یا نه.
وی در پاسخ به این سئوال که ایا به نظر می رسد ایران دیگر توافق را نمی خواهد، گفت: نمیخواهم درمورد انگیزه های آنان صحبت کنم، ارزیابی ما این است که تصمیم اساسی را نگرفته‌اند که علاقمند به توافق هستند یا نه.
امروز علی اکبر صالحی وزیر اسبق خارجه ایران گفته است: اگر در زمینه احیای برجام تعلل کنیم، دوباره وارد کلاف سردرگمی می‌شویم که باز کردنش با خداست.

دکمه بازگشت به بالا