اخبارایران

ادارات سه استان خوزستان، یزد و اصفهان روز سه‌شنبه تعطیل اعلام شدند

در ادامه تشدید آلودگی هوا در نقاط مختلف ایران، ادارات و برخی مراکز آموزشی در دو استان خوزستان و یزد، و همچنین ۱۶ شهر از استان اصفهان در روز سه‌شنبه ۱۴ تیر تعطیل اعلام شدند؛ یک روز پیشتر نیز دو استان تهران و البرز تعطیل بودند.

به نوشته خبرگزاری دولتی ایرنا، میزان غلظت گرد و غبار در بسیاری از شهرهای خوزستان از حد مجاز ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب عبور کرده و در برخی شهرهای این استان، از جمله اهواز، به بیش از ۸۰۰ میکروگرم رسید.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیش از ۵۰۰ نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی این استان مراجعه کرده‌اند که ۶۲ تن از آنها تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

در همین حال کارگروه اضطرار هوا در یزد نیز وضعیت جوی این استان را آلوده و بسیار خطرناک اعلام کرد و فعالیت ادارات دولتی در روز سه‌شنبه را تعطیل کرد.

مقام‌های هر دو استان خوزستان و یزد گفته‌اند با وجود تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، امتحانات در مراکز آموزشی طبق برنامه برگزار می‌شود.

در استان اصفهان نیز مدیرکل مدیریت بحران اعلام کرد فعالیت ادارات در شهر اصفهان و همچنین ۱۵ شهر دیگر این استان روز سه‌شنبه تعطیل است.

روز دوشنبه نیز فعالیت ادارات و برخی مراکز آموزشی در دو استان تهران و البرز تعطیل اعلام شده بود.

دکمه بازگشت به بالا