اخبارتازه‌های سیاسی

قتل یا خودکشی؛ بر سر عضو سابق حزب آزادی کردستان چه آمد!

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه علت فوت یک زندانی امنیتی در کرمانشاه را برخلاف روایت رسانه های خارج از کشور، خودکشی اعلام کرد.
او گفت: زندانی امنیتی، س. ب، دوم اردیبهشت سال گذشته به اتهام عضویت در گروه تروریستی “پاک” بازداشت و سپس با رای قطعی مبنی بر عضویت در گروهک های معاند نظام در زندان پاوه محبوس شد.
دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این زندانی با تحمل یک سوم دوره حبس خود از زندان پاوه آزاد شد، اما پس از آزادی از زندان اقدام به خودکشی می کند.
با این حال «هه‌نگاو» سازمان حقوق بشر کردستان، اعلام کرده بود، «سیاوش امامی»، زندانی سیاسی محبوس در زندان شهر پاوه، تنها ۳ روز پس از آزادی از زندان در منزل برادرش در کرمانشاه درگذشت.»
در همین حال یک منبع آگاه و نزدیک به آقای امامی گفته است: «سیاوش ساعت ۱۵ ظهر در حالی که هیچ‌گونه نشانه‌ای از بیماری و درد نداشته به طور ناگهانی فوت شده و ساعتی پس از مرگ جسد وی کاملاً کبوده شده است.»
وى افزود: «خانواده‌اش معتقد هستند که در زندان به سیاوش آمپول تزریق شده است.»
حتی خانواده امامی که به پاسخ پزشکی قانونی معترض بوده‌اند از سوی نهادهای امنیتی تهدید شده‌اند که اجازه ندارند در اینباره با شخص یا رسانه‌ای گفتگو کنند.
سیاوش امامی از پیروان آیین یارسان در کرمانشاه، اسفند پارسال حین رفتن به اقلیم کردستان عراق به وسیله نیروهای اداره اطلاعات در مرز نوسود بازداشت شد و تا ۵ خرداد امسال در زندان مرکزی پاوه به‌سر می‌برد.
او پیش‌تر، مدتی عضو حزب آزادی کُردستان (پاک) در اقلیم کُردستان شمال عراق بود و پس از جدایی از این حزب به کرمانشاه بازگشته بود.

دکمه بازگشت به بالا