اخبارتازه‌های سیاسی

فرمانده سنتکام بر بی‌پاسخ نماندن حملات ایران تأکید کرد

روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی تازه می‌نویسد ژنرال مایکل کوریلا که اوایل بهار امسال ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت، بر این تأکید دارد که «فعالیت تهاجمی ایران» در منطقه نباید بی‌پاسخ بماند و این مسئله از «دغدغه‌های اصلی» او در ارتباط با منطقه است.
واشینگتن‌پست در گزارش خود، روز یک‌شنبه ۱۲ تیر، نوشت که ژنرال کوریلا در این مورد «مرتباً به تحلیل تازه [شبکه خبری] ان‌بی‌سی اشاره می‌کند که از اکتبر، ۲۹ حمله علیه اهداف آمریکایی را برشمرده است؛ حملاتی که پاسخی قوی به آنها داده نشده است.»
واشینگتن‌پست این گزارش خود را با اعزام خبرنگار به پایگاه نظامی آمریکا در التنف در شرق سوریه تهیه کرده و نوشته است که ژنرال کوریلا در اواخر ماه ژوئن با ده‌ها نفر از حدود سیصد سرباز، نیروی عملیات ویژه و کارآموزان خارجی مستقر در پایگاه التنف دیدار کرد.
او در این بازدید دربارهٔ اقدامات تهاجمی روسیه علیه آمریکا در خاورمیانه نیز گفت: «ما از خود دفاع خواهیم کرد. ما در پاسخگویی تردید نخواهیم کرد.»
واشینگتن‌پست هدف از این بازدید را بررسی اولیه ژنرال کوریلا دربارهٔ بازنگری در امر بازدارندگی در برابر دشمنان آمریکا در منطقه، بدون ایجاد درگیری گسترده‌تر عنوان می‌کند.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، در ماه ژوئن، مقام‌های آمریکایی موارد متعددی از اقدامات «تحریک‌آمیز»، «تنش‌زا» و «ناامن و غیرحرفه‌ای» روسیه و ایران در منطقه را محکوم کردند.
همچنین دیدار ژنرال کوریلا از پایگاه التنف تنها چند روز پس از آن انجام شد که جنگنده‌های روسی به یک پاسگاه نظامی متعلق به نیروهای مخالف رژیم بشار اسد حمله کردند.
به گفته یک مقام ارتش آمریکا، مقام‌های روسیه فقط ۳۵ دقیقه قبل از این حمله، آمریکایی‌ها را از قصد خود مطلع کردند.
با این حال، به نوشته واشینگتن‌پست، در این حمله روسیه در منطقه التنف، به هیچ پرسنل آمریکایی آسیبی نرسید.

دکمه بازگشت به بالا