اخبارتازه‌های سیاسی

وقوع دست‌کم دو انفجار در مقر بسیج مالک اشتر در تهران؛ مجاهدین خلق مسئولیت را بر عهده گرفت

به‌دنبال انتشار ویدیویی مبنی بر وقوع چندین انفجار پیاپی در پایگاه بسیج «مالک اشتر» واقع در تهران، رسانه‌های وابسته به «سازمان مجاهدین خلق» اعلام کردند که «کانون‌های شورشی»، شامگاه جمعه ۱۰ تیر، به این قرارگاه حمله کردند.
شامگاه جمعه تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از وقوع دست‌کم دو انفجار در مقر «ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر» در جنوب شرق تهران را نشان می‌داد. این پایگاه در محدوده تعدادی از پادگان‌های بزرگ سپاه پاسداران است.
ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر در منطقه ۱۴ تهران و در بزرگراه آهنگ است. در طرف دیگر این بزرگراه تعدادی از پادگان‌های بزرگ سپاه پاسداران قرار دارند.
حساب‌های توییتری اسرائیلی «ترور آلارم» و «آلفا» نیز با انتشار ویدیوی این انفجارها، تایید کردند که پایگاه بسیج مالک اشتر مورد حمله واقع شده است.
سازمان مجاهدین خلق ایران که مسئولیت انفجارهای عصر جمعه در این پایگاه را بر عهده گرفته است، نوشت: «این قرارگاه در سرکوب جوانان و مردم معترض در تهران نقش اساسی ایفا کرده است.»
این حمله مدتی پس از برکناری حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، ابراهیم جباری، فرمانده سپاه «حفاظت ولی امر» و همچنین گزارش‌ها درباره بازداشت علی نصیری، فرمانده سابق سپاه حفاظت، رخ داد.
در ماه‌های اخیر نیز حملاتی به تأسیسات نظامی ایران انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا