اخبارتازه‌های سیاسی

آیا طرح صیانت به طور خاموش و با کندکردن اینترنت در حال اجراست؟

شبکه کلمه/ وبسایت جماران با انتشار گزارشی درباه طرح صیانت نوشت: به نظر می‌رسد اراده‌ای جدی برای اعمال محدودیت‌های ارتباطی بر بستر اینترنت وجود دارد و گواه آن کاهش مداوم کیفیت و سرعت اینترنت و در روزهای اخیر، اختلال شدیدی است که اعتراض کاربران را به دنبال داشته.

حالا حدود یک هفته است که بسیاری از کاربران به اختلال و قطعی گسترده سرویس‌های فیلترشکن و در نهایت کیفیت اینترنت، معترض هستند.

پویا پیرحسین‌لو، هم‌بنیان‌گذار و ناخدای اجرایی شرکت ابرآروان، در توییتر نوشت: اختلال هفته گذشته به شکل سراسری روی تمام درگاه‌های خروج اینترنت بوده است.

بعید به نظر می‌رسد اختلالات عمدی نباشد و برخلاف ادعای یکی از سرویس‌ دهندگان، تونلینگ از دیتاسنترهای داخلی با هر اسمی باعث بهبود کیفیت نمی‌شود.

این اختلالات فقط و فقط زندگی عادی مردم و کسب‌وکارها را مختل می‌کند.

گزارش وبسایت جماران در حالیست که روز گذشته، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر فیلتر اینستاگرام و واتساپ گفت: این موضوع تنها یک شایعه است و هیچ تصمیمی در هیچ بخشی از کشور در این مورد اتخاذ نشده است.

یک روز پیش از این گفته ها، غلامرضا نوری نماینده مجلس گفت: سرنوشت طرح صیانت مبهم است. این نماینده در ادامه اظهار داشت: عملا موضوع فیلترینگ تمام ابزار‌های پرکاربرد فضای مجازی مانند واتس‌اپ، اینستاگرام و بقیه‌ی موارد قابلیت اجرایی د‌ارد.

دکمه بازگشت به بالا