اخبارتازه‌های سیاسی

وحشت از خاندان پهلوی؛ احمد خاتمی: آنها که پهلوی را به ما ترجیح می‌دهند، با شاه محشور می‌شوند!

به گزارش شبکه کلمه، همزمان با افزایش رویگردانی مردم از حکومت جمهوری اسلامی و شعارهای ضد حکومتی ، احمد خاتمی، امام جمعه تهران با بیان اینکه «برخی افراد کوته‌نظر» به صراحت می‌گویند من بین جمهوری اسلامی و شاه، حکومت شاه را انتخاب می‌کنم، ادعا کرد که«این‌ها قطعا روز قیامت با شاه محشور می‌شوند، شاهی که هم او و هم پدرش برای اسلام‌زدایی آمده بودند.»

این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در ادامه گفت: برخی دوباره می‌خواهند تز رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند. می‌گویند، برای نجات روحانیت باید همه روحانیت مسئول از مسئولیت‌های خود کنار بروند. برخی نمی‌فهمند چه می‌گویند، همه کنار بروند به این معناست که حکومت را به دیگران بسپاریم و بگوییم ما اهلش نیستیم.

این مقام نزدیک به بیت رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه روحانیت به صحنه آمده و به فضل خدا با تمام قوا در صحنه می‌ماند، تاکید کرد روحانیت در متن انقلاب بوده، هست و خواهد بود!

این ابراز نگرانی خاتمی در حالیست که شاهزاده رضا پهلوی در گذشته بارها تاکید کرده است که معتقد است شکل حکومت ایران در آینده باید بنا بر رای مردم تعیین شود.

سال گذشته، در صحبت هایی که فایل صوتی بخشی از آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، آقای پهلوی تاکید کرد که شخصا یک نظام حکومتی جمهوری را به پادشاهی موروثی ترجیح می دهد؛ زیرا به گفته او، «یک دوره انتخاباتی مشخص دارد و افراد مسوول هستند».

آقای پهلوی با بیان اینکه ایرانیان به “آقا بالاسر” نیاز ندارند، گفته بود: «من هرگز حاضر نیستم آقا بالاسر داشته باشم چه برسد به این که برای دیگران آقابالاسر بشوم. از این فرهنگ فردمحوری باید خارج بشویم دوستان و برویم دنبال سیستم محور کردن مساله».

وی پیش از این سخنان نیز، در طرحی به نام «پیمان نوین» از همه نیروهای سیاسی دموکراسی‌خواه خواست که «با کنار گذاشتن اختلافات» برای «گذار از جمهوری اسلامی» و «نجات ایران» متحد شوند.

او گفت: «هدفش رسیدن به قدرت سیاسی نیست، بلکه تلاش برای برقراری سیستمی است که در آن، قدرت هرگز در انحصار یک فرد یا یک گروه نباشد».

دکمه بازگشت به بالا