اخبارتازه‌های سیاسی

ستایش خامنه ای از سرکوبگر رژیم: آقای اژه‌ای یک عنصر مؤمن، انقلابی‌ و پرکار و با زوایای قوه آشنا است

به گزارش شبکه کلمه، علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار رئیس قوه قضاییه و جمعی از مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی از محسنی اژه‌ای به عنوان یک عنصر مؤمن، انقلابی‌ و پرکار یاد کرد که به گفته او با زوایای قوه آشنا است.

این ستایش وی در حالیست که به گفته منتقدان، محسنی اژه‌ای از عوامل اصلی دستگاه سرکوب رژیم جمهوری اسلامی محسوب می شود.

خامنه ای در قسمتی دیگر از سخنانش گفت: قوه‌ی قضائیه یک عامل مهم اقتدار است در اداره‌ی کشور. بنده هم سفارشهایی کردم همیشه، چه در این دوره، در جلسات دو نفره، سه نفره‌ای که با جناب آقای محسنی داشتیم، چه در جلسات عمومی که بارها با عناصر محترم قوه‌ی قضائیه ملاقات داشتیم، همیشه سفارشهایی کردم.

گفتنی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای از ۱۰ تیر ۱۴۰۰ با حکم علی خامنه‌ای به عنوان رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

بازجویی از سید مهدی هاشمی، برادر داماد حسینعلی منتظری، که منجر به اعتراف وی در تلویزیون شد، موفقیتی بزرگ برای او در سن ۳۰ سالگی محسوب می‌شد؛ خصوصاً این‌که این پرونده در نهایت منجر به حذف منتظری از سمت رهبری آینده شد.

وی سمت‌هایی چون دادستان دادگاه ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان کل کشور را در اختیار داشته و هم‌اکنون رئیس قوه قضائیه و نیز از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

محسنی اژه‌ای در ۷ مهر ۱۳۸۹، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا وی را به دلیل نقض جدی حقوق بشر و سرکوب، دستگیری و شکنجه مخالفان و معترضان بعد از انتخابات ۱۳۸۸تحریم کرد.

دکمه بازگشت به بالا