اخباراقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین: کمتر از ۳۱۰ نفر، همه‌ منابع را گرفته‌اند و پس نمی‌دهند!

شبکه کلمه/ رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین می گوید: به نظر من کمتر از ۳۱۰ نفر، همه‌ منابع را گرفته‌اند و پس نمی‌دهند.

حریری با بیان اینکه بازپرداخت ریالی تسهیلات با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی، هیچ مبنایی ندارد اظهار کرد: مبنای اینکه می‌گویند دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم چیست؟ به غیر از اینکه با فشار روی برخی نهادها و محافل این فشار را به صندوق وارد می‌کنند که از منابع ملی سوءاستفاده کنند.

او همچنین گفت: این گله وجود دارد، صندوق باید اسامی افراد بدهکار را منتشر کند.

حریری در ادامه با بیان اینکه در کشور از واژه‌ی کارآفرین سوءاستفاده می‌شود، توضیح داد: ارزهایی که تاکنون از نهادهای مختلف گرفته شده است، هیچکدام در قالب دلال نبوده بلکه همه در لباس تولید بوده است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین افزود: فردی که تسهیلات گرفته موظف بوده به بانک اعلام کند این سرمایه را برای چه پروژه‌ای می‌خواهد. اگر صرف موضوع دیگری شده باشد جرم است. اگر ۱۰ سال قبل فقط آجر خریده باشند، امروز قیمت آن آجر ۱۰ برابر شده است! آجر را تحویل صندوق دهند.

او با تأکید بر اینکه بخش زیادی از تورم و افزایش قیمت‌ها خلق پولی است که از مسیری مانند صندوق طی شده است، عنوان کرد: رقم‌های چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات گرفته شده که پس داده نشده است.

گفتنی است اختلاف نظرهایی بین صندوق توسعه ملی و دریافت کنندگان تسهیلات ارزی برای بازپرداخت منابع وجود دارد زیرا آنها تمایلی به محاسبه با نرخ روز ندارند.

دکمه بازگشت به بالا