اخبارتازه‌های سیاسی

نقش عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌های تهران و ریاض؛ پرواز نخست وزیر عراق از جده در تهران نشست!

شبکه کلمه/ مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق طی سفری رسمی و در راس یک هیئت بلندپایه وارد تهران شد.
آقای الکاظمی، پیش ازین در جده بسر می برد و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار داشت.
بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق دو طرف ضمن گفت وگوهایی درباره همکاری‌های دوجانیه به موضوعات منطقه‌ای پرداختند.
این بیانیه می‌افزاید، «دو طرف بر نقش برجسته عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌ها در منطقه و ضرورت پیشرانی تلاش‌ها برای آشتی و گفت وگوهای سازنده، تاکید کرده‌اند»
پیش از ورود نخست وزیر عراق به تهران منابع آگاه به خبرگزاری عراق (واع) گفته‌ بودند که «الکاظمی پس از سفر به عربستان به ایران خواهد رفت و این دو سفر در چارچوب رایزنی‌هایی است که ایران و عربستان اخیرا در بغداد داشتند.»

این منابع افزودند که «الکاظمی در سفرهای پیش رو، پرونده‌های متعددی از جمله روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان را به بحث خواهد گذاشت».
همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع مطلع عراقی نوشته بود: هدف نخست وزیر عراق از سفر پیش رو، گشودن راه‌های جدیدی است تا امکان از سرگیری مذاکرات بین دو کشور با میانجی‌گری بغداد را فراهم کند.
از سویی دیگر، عراق قرار است در تاریخ ۲۴ تیرماه در کنفرانس ریاض شرکت کند. در این کنفرانس مشترک که به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق برگزار خواهد شد، رئیس جمهور آمریکا نیز حاضر خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا