اخبارتازه‌های سیاسی

بیژن زنگنه: دخترم جاسوس نیست و بازداشت هم نشده است!

حدود یک ماه از روزی می‌گذرد که دور جدید فشار علیه بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، این بار با محوریت خبر دستگیری «اعضای باند نفوذی در وزارت نفت» آغاز شده است.
حالا بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت در پی شایعه‌ی دستگیری دخترش با عنوان جاسوسی در توییتی نوشت: ‏ باید به اطلاع افکار عمومی برسانم که اینجانب دختری با این نام و مشخصات ندارم.
زنگنه در ادامه نوشت: اینگونه افتراها متاسفانه عمدتاً از سوی کسانی وارد می‌شود که مورد تعقیب کیفری قرار نمی گیرند تا عبرت سایرین شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی روز دوم تیر ۹۸، به خبرگزاری فارس گفت: «در راس این باند نفوذ در صنعت نفت خانمی قرار داشت که با نفوذ بین ۱۶ نفر از مدیران مهم و تاثیرگذار وزارت نفت توانسته بود تصمیمات مهمی را در وزارت نفت مسکوت بگذارد و ضربه کاری را در این جنگ اقتصادی به کشور وارد کند.»

این در حالی بود که در آن زمان کمتر از یک ماه از زمان قتل میترا استاد، به دست محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران می‌گذشت و موضوع «پرستو» در افکار عمومی هم‌چنان داغ بود و به نظر می‌رسید که مخالفان زنگنه با استفاده از همین موضوع، قصد فشار بر او را دارند.
حالا اما یک منبع آگاه در وزارت نفت، به خبرگزاری ایرنا گفته «اصل ماجرا این بوده که حدود دو سال پیش یک خانم کارمند یک شرکت سوئیسی در تهران، که مسئول تهیه بولتن‌های این شرکت بوده، به دلیل ارتباط غیرمتعارف کاری با سه کارشناس یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، بازداشت شده است. او چند سند محرمانه نفت را در اختیار داشته و در حال حاضر نیز پرونده‌اش در دستگاه قضایی و امنیتی در حال رسیدگی است ولی نسبت نمایندگان مجلس در خصوص نفوذ این خانم در ۱۶ نفر آن هم ۱۶ مدیر وزارت نفت غیرواقعی است.»
برخی‌ها با اعلام خبر بازداشت این خانم، او را ماندانا زنگنه دختر بیژن زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم معرفی کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا