اخبارتازه‌های سیاسی

بازداشت یک هسته تروریستی وابسته به رژیم ایران در ترکیه

شبکه کلمه/ رسانه‌های ترکیه (اول تیرماه) گزارش دادند ماموران امنیتی این کشور یک گروه هشت نفره وابسته به رژیم ایران را به همراه تعدادی اسلحه در یک هتل در استانبول به اتهام تلاش برای ترور شهروندان اسرائیل بازداشت کرده‌اند!

روزنامه «جمهوریت» به نقل از خبرگزاری «ایهلاس» خبر داد که سازمان اطلاعات ترکیه با همراهی موساد یک تیم وابسته به اطلاعات جمهوری اسلامی را که در پوشش «تاجر»، «توریست» و «دانشجو» برای ترور اسرائیلی‌ها برنامه‌ریزی می‌کردند دستگیر کرده است.

گفته می شود که این تیم تروریستی در خانه‌ها و هتلی در محله بی ‌اوغلو (بخش اروپایی استانبول) مستقر بودند و اسرائیلی‌ها را زیر نظر داشتند و فعالیت‌ آنها را رصد می‌کردند.

در این راستا، روزنامه «ملیت» در توضیح این رویداد، فاش ساخت که گروهی از گردشگران اسرائیلی که هفته گذشته در محله بی اوغلو قدم می‌زدند، درست زمانی که می‌خواستند وارد هتل خود شوند، توسط ماموران موساد سوار یک وسیله نقلیه شدند و به کشورهایشان فرستاده شدند. ظاهراً گفته شده بود که جاسوسان ایرانی در هتل گردشگران اسرائیلی منتظر بودند.
شماری از اعضای این تیم ترور ایرانی و برخی از آنها نیز عناصر محلی بودند.

لازم به اشاره است که ترکیه ماه گذشته چند عامل مرتبط با رژیم ایران را که برای ربودن و کشتن توریست‌های اسرائیلی ماموریت داشتند شناسایی و بازداشت کرده‌ است.

دکمه بازگشت به بالا