اخبارتازه‌های سیاسی

حسین طائب از ریاست سازمان اطلاعات سپاه برکنار و محمد کاظمی به جای او منصوب شد

شبکه کلمه/ روابط عمومی سپاه پاسداران گزارش داد که با حکم حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ، محمد کاظمی به عنوان جانشین حسین طائب به عنوان رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد.

گفته می شود که محمد کاظمی «سال‌ها عهده‌دار مسئولیت ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه بودند و در امور حفاظتی، امنیتی و اطلاعاتی» سابقه فعالیت دارد.

این خبر در حالیست که در روزهای گذشته خبرهای غیررسمی مبنی بر برکناری حسین طائب منتشر شده بود.

عصر چهارشنبه اول تیر، نیز تعدادی از چهره‌ها و اکانت‌های توییتری نزدیک به سپاه مدعی استعفای حسین طائب شدند.

در همین ارتباط، خبرگزاری تسنیم، گزارش داد که رمضان شریف، سخنگوی سپاه گفته است که حسین طائب به سمت “مشاور فرمانده کل سپاه ” منصوب شد.

پیش از انتشار این خبر، صفحه ترور آلارم، رسانه غیردولتی اسرائیلی که در زمینه اخبار ضدتروریسم و نظامی فعالیت می‌کند، نوشت: حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه که چند روز پیش شهروندان اسرائیلی در استانبول را تهدید کرده بود، در بیمارستانی در تهران بستری است.

لازم به اشاره است که چند روز پس از تهدیدهای رسانه‌ای مطرح شده درباره احتمال کشته شدن حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از سوی اسرائیل، تعدادی از کانال‌های تلگرامی و اکانت‌های نزدیک به سپاه پاسداران در توییتر، از کنار رفتن او خبر دادند.

شبکه کان اسرائیل به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش ذکر نشده از احتمال کشته شدن حسین طائب به دست اسرائیل سخن گفته بود.

نام حسین طائب در سال‌های گذشته در بسیاری از موضوعات سیاسی مطرح شده و چهره‌های سیاسی در ایران او را نزدیک به مجتبی خامنه‌ای دانسته‌اند.
از او از جمله در فایل صوتی فرماندهان سپاه پاسداران درباره فساد گسترده در این نهاد نام برده شده و به نقشش اشاره شده است.

صادق ذوالقدر نیا، معاون اقتصادی سپاه ، در این فایل صوتی مذکور فاش ساخته که طائب از متهمان پرونده هلدینگ یاس حمایت کرده و همچنین گفته بوده که قصد بازداشت محمدعلی نجفی، شهردار تهران را دارد.

دکمه بازگشت به بالا