اخبارتازه‌های سیاسی

رئیس پلیس راهور فراجا: خودرو به درستی وارد نخواهد شد

سردار سید کمال هادیانفر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ورود خودروهای ایمن در گذشته، باعث کاهش کشته‌ها شده، همچنین واردات باعث شد خودروسازهای داخلی وارد یک رقابت شوند.

او پیش ازین گفته بود: مافیا همه را در خودش غرق کرده است و به اعتقاد من امیدی به خودروسازی در کشور ما نیست.

آقای هادیانفر اظهارداشت: انتظار این است که خودروهای کیفی و ایمن وارد کشور شود، همچنین طرحی تعریف شده که از هند می‌خواهند خودرو شش هزار دلاری وارد کنند؛ اگر این چنین است که ما پراید و تیبا را در کشور داریم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه باید خودروهایی وارد کنیم که مناسب باشد افزود: در دستورالعمل مجلس شورای اسلامی آمده است که در ازای صادرات قطعه و خودرو می‌توان خودرو وارد کشور کرد اگر به این صورت باشد خودرو به درستی وارد نخواهد شد.

در ابتدا نمایندگان مجلس اعلام کردند که در تنظیم آئین نامه واردات خودرو، سقف قیمت ۷ هزار دلاری و حجم موتور ۱۰۰۰ سی سی در نظر گرفته شده است. این مسئله انتقاد و واکنش‌های تندی به دنبال داشت، تا جایی که وزیر صمت تهدید به استیضاح شد.

اما حالا جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت می‌گوید که این شرایط تغییر کرده است. طبق گفته او سقف قیمتی به ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار و حجم موتور به ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی تغییر کرده است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که فضا برای واردات خودرو‌های پرطرفدار کره‌ای و فرانسوی فراهم می‌شود.

مدتی است که بحث استاندارد نبودن ارابه‌های مرگ تولید داخل که یکی از عوامل اصلی آمار بالای مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده ای در ایران محسوب می‌شود انتقادهایی را در سطوح مختلف حکومتی برانگیخته است.

 پیش ازین رییس سازمان ملی استاندارد افشا ساخته بود که کف استانداردها برای خودروسازان تدوین شده اما از اجرای همین حداقل‌ها هم با بهانه‌های مختلف سر باز می‌زنند.

دکمه بازگشت به بالا