اخبارتازه‌های سیاسی

از حمایت ۱۲ تشکل سیاسی از سخنان شاهزاده رضا پهلوی تا مقابله با جریان تطهیر پهلوی در صدا و سیما

۱۲ تشکل با انتشار بیانیه‌ای مشترک با حمایت از سخنرانی اخیر شاهزاده رضا پهلوی اعلام کردند: «امروز بیش از هر زمان دیگر به کوشش فعالانه خود برای ایجاد و حفظ هماهنگی در صفوف مخالفان حکومت اسلامی ادامه می‌دهیم».

این ۱۲ تشکل سیاسی با تأکید بر این‌که هم‌میهنان‌شان «پایه اصلی رسیدن به آزادی و آبادی در ایران» هستند، افزوده‌اند: «در راستای حمایت از مبارزه دلاورانه شما همه امکانات خویش را به کار خواهیم گرفت و تا تحقق خواست و اراده شما دست از کوشش نخواهیم کشید.»

انجمن اتحاد برای آغازی نو، جبهه ملی ایران (برون‌مرز)، شبکه فرشگرد، جمعیت سوسیال‌دموکراسی برای ایران، جنبش سکولار دموکراسی ایران، و حزب سکولار دموکرات ایرانیان شماری از تشکل‌هایی هستند که نام‌شان پای این بیانیه دیده می‌شود.

پیش از این، ۲۰ خرداد، چند سازمان سياسی جمهوری خواه با انتشار بیانیه‌ای از سخنان شاهزاده رضا پهلوی به شدت انتقاد کرده بودند.

شاهزاده رضا پهلوی روز ۱۳ خرداد، هم‌زمان با سالمرگ روح‌الله خمینی، در پیامی تلویزیونی گفت که اکنون بزرگ‌ترین «اپوزیسیون و آلترناتیو جمهوری اسلامی، ملت ایران» است و خواستار اولویت‌بخشی به ایجاد سازوکاری هماهنگ‌کننده برای مدیریت جنبش‌های اعتراضی و اعتصابات در ایران شد.

پیام آقای پهلوی واکنش علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را نیز به دنبال داشت.

در سال‌های اخیر، حمایت از خاندان پهلوی و شعارهایی از جمله “ای شاه ایران برگرد به ایران” تبدیل به الگوی ثابتی در میان معترضان شده است.

از سویی دیگر به تازگی رئیس سازمان صدا و سیمای ایران از طرحی برای افزایش برنامه‌ در ۱۲ موضوع مختلف خبر داد و آن را «سند تحول» نامید.

پیمان جبلی امروز در شورای معاونان صدا و سیما، «مقابله با جریان تطهیر پهلوی» را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا