اخبارتازه‌های سیاسی

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد برگزار شد

روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد، چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست آقای شارمهد را ارایه کرده است.

چندی پیش دختر آقای شارمهد با انتشار مطلبی در صفحه خود نوشت: آقای شارمهد بیش از ۶۰۰ روز است که در یک سلول انفرادی به‌ سر می‌برد و هر روز مورد بازجویی قرار گرفته و مجبور به امضای برگه‌هایی میشود.

به گفته خانم شارمهد، پدرش از مشکلات تنفسی رنج میبرد، در زندان‌ با مشکل فشار خون مواجه شده و پس از حدود ۱۹ ماه بازداشت، تنها دو دندان در دهانش باقی مانده و به دلیل فضای تنگ سلول در راه رفتن با مشکل مواجه شده است. وی داروهای مورد نیازش را به میزان کافی یا به موقع دریافت نمیکند.

جلسه اول، دوم و سوم رسیدگی به اتهامات آقای شارمهد به ترتیب در تاریخ ۱۷ بهمن، ۱ اسفند و ۱۵ اسفند ۱۴۰۰در این دادگاه برگزار شده بود.

پرونده جمشید شارمهد در دو دادگاه حقوقی و کیفری رسیدگی خواهد شد.

یازدهم مرداد ۹۹ رسانه‌های داخلی از دستگیری جمشید شارمهد، شهروند ربوده شده ایرانی-آلمانی خبر دادند.

آقای شارمهد پس از فرود فولادوند دومین رهبر “گروه انجمن پادشاهی” بود که وزارت اطلاعات ایران او را در خارج از مرزهایش ربود و به داخل کشور منتقل کرد.

حکومت ایران انجمن پادشاهی را گروهی “تروریستی” می‌خواند که شاخه‌ای مسلحانه به عنوان “تندر” دارد. این گروه هدف خود را “براندازی جمهوری اسلامی” عنوان کرده است.

فرود فولادوند، بنیانگذار انجمن پادشاهی در سال ۸۵ به همراه دو نفر از همراهان خود در استان حکاری کشور ترکیه ناپدید شد. پس از آن جمشید شارمهد مدعی شد هدایت بخشی از این انجمن را بر عهده گرفته است، هر چند رزیتا منطقی، سخنگوی وقت این انجمن همواره این ادعا را رد می کرد.

گفتنی است، ربایش و قتل مخالفان توسط جمهوری اسلامی بسیار سابقه دار است و از جمله نمونه‌های اخیر آن می توان به ربایش و اعدام روح الله زم، موسس کانال تلگرامی آمد نیوز و ربایش حبیب فرج‌اله چعب ملقب به حبیب اسیود، رهبر گروه حرکت النضال اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا