اخبارتازه‌های سیاسی

از تغییر استراتژی موساد تا خبر دستگیری عوامل این سازمان اطلاعاتی در زاهدان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان با اشاره به  جزئیات پرونده دستگیری افرادی که از آنها تحت عنوان عوامل موساد یاد کرده گفت: دستگیرشدگان قصد ترور دانشمندان هسته‌ای را داشتند.

مهدی شمس‌آبادی ضمن اشاره به ۸ ماه رصد دقیق این افراد، گفت: در حال حاضر این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و به زودی کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

در میانه‌ی تنش امنیتی و سیاسی میان ایران و اسرائیل، موساد تاکنون به انجام عملیات‌های زیادی در داخل خاک ایران از جمله خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای و ترور افراد نزدیک به حکومت متهم شده است. پاسخ ایران اما همواره تهدید، تکذیب و تبلیغات در مورد عملیات‌های پیچیده اطلاعاتی بوده است.

دیروز یکی از فرماندهان سپاه پاسداران اذعان داشت: احسان قدبیگی یکی از کارکنان وزارت دفاع ایران در حمله اخیر به تاسیسات پارچین کشته شده است.

این اعتراف در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر و هم‌زمان با تهدید صریح رهبران اسرائیل، چندین نفر در ارتباط با صنایع و مراکز حساس ایران به طرز مشکوکی کشته شده‌اند.

پیش از این، حمله‌های منتسب به اسرائیل بیشتر مراکز و افراد مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار می‌داد، اما در هفته‌های اخیر اعضای نیروی قدس سپاه و افراد شاغل در صنایع هوافضا ترور شده یا در شرایط مشکوک جانشان را از دست داده‌اند.

از جمله در هفته‌های گذشته ترور یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در تهران عملیات دستگاه‌های اطلاعات اسرائیل در داخل خاک ایران را وارد فاز تازه ای کرد.

ترور سرهنگ حسن صیاد خدایی از افسران بلندپایه عملیات برون‌مرزی سپاه قدس در تهران را می‌توان بخشی از استراتژی دستگاه‌های اطلاعات و جاسوسی خارجی در حذف کارشناسان و مسئولان پروژه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران مانند مجید شهریاری، مصطفی احمدی‌روشن، مسعود علی‌محمدی و محسن فخری‌زاده ارزیابی کرد.

در روزهای اخیر مرگ دست کم یک کارمند دیگر وزارت دفاع ایران به نام محمد عبدوس در سمنان هم تایید شده که وزارت دفاع او را «شهید» خوانده بود.

همچنین در یکی دیگر از تازه‌ترین موارد یک افسر نیروی هوافضای سپاه پاسداران به نام وهاب فرامرزیان جان خود را از دست داده اما سپاه توضیحی درباره دلیل این اتفاق نداده است.

دکمه بازگشت به بالا