اخباراهل سنت

شکنجه دو زندانی بلوچ؛ اظهار نگرانی خلیل الله بلوچی نسبت به وضعیت این دو زندانی سیاسی

 به گزارش شبکه کلمه، خلیل الله بلوچی، فعال رسانه ای بلوچ با انتشار توییتی نسبت به شرایط و وضعیت “امان الله بلوچی” و “عبدالرحیم کوهی”، دو روحانی بلوچ در زندان، ابراز نگرانی کرد.

خلیل الله بلوچی که برادر امان الله بلوچی است، از شکنجه و تهدید وی در زندان خبر داد و نوشت: زندان زاهدان بدترین رفتارش را با زندانیان دارد؛ مدتی است که برادرم و عبدالرحیم کوهی را در تک‌سلول نگهداری می‌کنند، او را شکنجه کرده و پاسخگو هم نیستند. آقای بلوچی گفته است: مسئولان زندان تلفنشان را قطع کرده و به پیگیری ما نیز جواب نمی‌دهند.
این گفته ها در حالیست که علیرغم پیگیری های خانواده های دو زندانی مذکور، هیچ یک از مسئولان زندان زاهدان تاکنون پاسخگو نبوده اند.”

در این راستا یک منبع آگاه به شبکه کلمه گفته است که پیشتر، اداره اطلاعات جهت تخفیف در مجازات این دو روحانی بلوچ، خواهان معرفی و تحویل دادن دو نفر به نام های “عبدالله پارسا” و “عبدالحی جلبی” ( مخالفان نظام) شده بودند.

وی می افزاید: با وجود اینکه دو فرد مذکور خود را به شرط لغو حکم اعدام این دو زندانی سیاسی، تحویل اداره اطلاعات دادند، اما مقامات قضایی حکم اعدام این دو زندانی را همچنان لغو نکرده اند.

گفتنی است که مولوی امان الله بلوچی و حافظ عبدالرحیم کوهی که ۲۷ دی ماه ۹۹ به انفرادی برای اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند، یک روز بعد ۳۰ دی ماه ۹۹ با توقف مشروط اجرای حکم به بند عمومی بازگردانده شدند.

این دو روحانی اهل سنت بلوچ در تاریخ ٢٨ آبان ماه ١٣٩۴، با اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام”، “محاربه” و “اقدام علیه امنیت ملی”، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به ده سال حبس و اعدام محکوم شده بودند.

دکمه بازگشت به بالا