اخبارتازه‌های سیاسی

مسعود پزشکیان: مشکل جوانان ازدواج نیست؛ بیکاری، فقر و بی اعتمادی به آینده است

در ادامه انتقادها از سخنان نماینده اصفهان در مورد ازدواج بانوان مجرد ۳۰ سال به بالا با اتباع خارجی مسلمان و شیعه، نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در هر شرایطی چنین ادبیاتی قابل قبول نیست بالاخره فردی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشسته و نماینده مجلس است نباید با چنین ادبیاتی صحبت کند. با ابراز چنین سخنانی باید برگردیم ببینیم چه سیاست گذاری های در حوزه فرهنگ انجام دادیم که چنین وضعیتی شده است.

مسعود پزشکیان تاکید کرد: مشکل جوانان ما ازدواج کردن نیست بلکه بیکاری، فقر، نبودن مسکن مناسب و عدم اطمینان به آینده است. تا پول نداشته باشی چطور می خواهی یک نفر را بیاوری همراه خودت کنی؟ وقتی نمی توانی خانه کرایه کنی و چهارتا پوشک برای بچه ات بخری چطور می خواهی بچه دار شوی؟ اینها بحث‌های لاینحلی است که ما جوابی برای آنها نداریم بعد اینجا تشویق می گذاریم که اگر اینگونه شد ما فلان چیز را می دهیم این راه حلی نیست که مشکل ما را حل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله ای که باید به عنوان راه حل داشته باشیم این است که برای جوانانی که الان در سن کار هستند شغل با درآمد مناسب ایجاد کنیم که بتواند زندگی و ازدواج کنند بعد بگویم بچه دار شوند.

دکمه بازگشت به بالا