اخبارتازه‌های سیاسی

افزایش انتقادات نسبت به واردات اتوبوس دست‌دوم توسط شهرداری تهران

شهرداری تهران از ورود اتوبوس‌های دست‌دوم تولید اروپا خبر داد و گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد شده که در حال تعمیرات اولیه است و پس از اخذ مجوز دولت شماره‌گذاری آن انجام خواهد شد.

خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی انتقاداتی را در میان مسئولان نیز به همراه داشته است. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفته: به هیچ عنوان خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی را به مصلحت نمی‌دانیم و این موضوع به تصویب شورای شهر تهران نرسیده است.

همچنین مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتر خود نوشت: خرید اتوبوس دست دوم از خارج نه افتخار است برای شهرداری تهران و نه خدمت است به شهروندان تهرانی ولی دهن‌کجی است به تولیدکنندگان داخلی و توهین است به شعار سال و سند تحول دولت. شورای شهر از تغافل، خود را برهاند و شهردار تهران خود را اصلاح کند.

مدتی بعد سخنگوی شهرداری تهران به این انتقاد واکنش نشان داد و در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: “شهرداری تهران قرارداد خرید ۱۰۷۵ دستگاه اتوبوس تولید داخل را امضا و بخشی از آن را تحویل گرفته است، با این حال ناوگان اتوبوسرانی پایتخت نیازمند تقویت فوری است. نمی‌توانیم مردم را معطل کنیم.”

“ورود اتوبوس خارجی مسکنی برای این درد است و مردم را از تولید داخل دلزده نکنید.”

دکمه بازگشت به بالا