اخبارتازه‌های سیاسی

اسرائیل: در حال ایجاد ائتلاف دفاع هوایی منطقه‌ای هستیم

وزیر دفاع اسرائیل خبر داد که تل‌آویو در حال ایجاد یک ائتلاف دفاع هوایی منطقه‌ای تحت حمایت واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنی گانتز افزود که این مجموعه دفاعی پیش از این هم حملات ایران را خنثی کرده است و ممکن است با سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل طی ماه آینده، تقویت شود.

اسرائیل در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به کشورهای عربی همسو با ایالات متحده که نگرانی‌های مشترکی در ارتباط با جمهوری اسلامی دارند، به آنها پیشنهاد همکاری دفاعی داده است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز دوشنبه با رونمایی از آنچه که «ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه» نامید، در نشستی با قانون‌گذاران اسرائیلی گفت که چنین همکاری‌هایی در حال انجام است.

به نوشته رویترز او گفت که «ظرف یک سال گذشته، من همراه با شرکای خود در پنتاگون و در دولت ایالات متحده، برنامه گسترده‌ای را رهبری می‌کردم که همکاری بین اسرائیل و کشورهای منطقه را تقویت می‌کند.»

به گفته او، این برنامه در حال حاضر عملیاتی است و رهگیری موفقیت‌آمیز تلاش‌های ایران برای حمله به اسرائیل و دیگر کشورها را امکان‌پذیر کرده است.

پیش ازین نیز وزیر دفاع اسرائیل در سخنانی ضمن اشاره به «نگرانی‌های مشترک با کشورهای عربی نسبت به ایران» خواستار شکل‌گیری یک نیروی منطقه‌ای به رهبری آمریکا شده بود.

دکمه بازگشت به بالا