اخبارحقوق بشر

اختصاصی؛ افزایش فشار نهادهای امنیتی به سید مصطفی حسینی طباطبایی با احضارهای مکرر

به گزارش شبکه کلمه، سید مصطفی حسینی طباطبایی، از چهره های اصلاح گر مذهبی مقیم تهران، در هفته های گذشته، بارها مورد فشار نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

آقای طباطبایی حدود چهار هفته پیاپی است که بارها برای بازجویی به ساختمان اطلاعات سپاه واقع در خیابان ایرانشهر تهران فراخوانده می شوند.

آنگونه که یک منبع آگاه به شبکه کلمه گفته، این فشارها در حالیست که اطلاعات سپاه از یک سال و نیم پیش، کلیه نماز های جمعه و جلسات دینی و قرآنی استاد طباطبایی را که تنها برای افراد بسیار معدودی از اطرافیان و شاگردان ایشان برقرار می شده، را تعطیل کرده بود و حتی روابط شخصی با دوستان نزدیک که موضوعی معمولی برای کلیه افراد جامعه است را برای ایشان از سال های قبل تر محدود گردانده بودند؛ این حلقه حصر روز به روز تنگ تر شده تا جایی که امروز تقریباً کلیه روابط شخصی با دوستانه و نزدیک ایشان را منقطع کرده اند.

لازم به اشاره است که آقای طباطبایی که به دلیل دیدگاه‌های خاص علمی، قرآنی و دینی اش از سوی نظام جمهوری اسلامی بارها مورد انتقاد قرار گرفته‌است، پیشتر در ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود؛ پس از رسانه ای شدن این قضیه و انتقاد ها نسبت به این موضوع، وی آزاد شد.

سیّد مصطفی حسینی طباطبائی اسلام‌شناس، پژوهشگر قرآنی، نویسنده ایرانی در حوزه علوم دینی و از اصلاح گران مذهبی است.

در بیوگرافی وی آورده اند که وی نوه دختری میرزا احمد آشتیانی است و بسیاری از دروس چون: عربی، منطق، اصول فقه، فلسفه اسلامی و حدیث را نزد او خوانده‌است. او همچنین نوه پسری سید محمد طباطبایی از رهبران انقلاب مشروطه است.

دکمه بازگشت به بالا