اخبارتازه‌های سیاسی

بازداشت تعدادی از گردانندگان کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران

بر اساس گزارش‌ کانال‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی قلهکی، روزنامه‌نگار اصولگرا و گردانندگان تعدادی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به سپاه از جمله اخبار نیمه محرمانه، سرائر و سایه‌نویس از سوی حفاظت سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.

مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس، بازداشت این افراد را تأیید کرد و در توییتی نوشت که آنان از سوی حفاظت سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند.

شریعتی همچنین نوشت: «امیدوارم به زودی گزارش اسامی افراد عامل و خصوصا آمر این حلقه خطرناک، سوابق فعالیت‌ها و عناصر حامی‌شان در مراکز مهم دارای دسترسی به اطلاعات حساس که میکروب اختلاف در کشور را به‌ویژه میان مسئولان پخش می‌کردند، برای مردم شفاف و برای دیگران مایه عبرت شود.»

دلیل بازداشت این افراد مشخص نشده است. یکی از اخبار منتشر شده توسط این کانال‌های تلگرامی خبر درگیری لفظی سعید جلیلی و علی لاریجانی در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

بر اساس این گزارش‌ها در این جلسه سعید جلیلی پیشنهاد خروج ایران از ان. پی. تی را داده است و علی لاریجانی و آملی لاریجانی با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند

بازداشت این افراد در حالی انجام شده که سپاه پاسداران در سال‌های گذشته کانال‌های تلگرامی و حساب‌های کاربری فراوانی را در توییتر راه اندازی کرده که به ارتش سایبری مشهور هستند.

دکمه بازگشت به بالا