اخباراقتصادی

بررسی افزایش قیمت دارو توسط مسئولان سازمان غذا و دارو

مسئولان سازمان غذا و دارو به دستور ابراهیم رئیسی موظف شدند تا ظرف دو هفته موضوع افزایش قیمت دارو را بررسی و نتیجه آن را اعلام کنند. در همین حال چند روز قبل فعالان صنعت دارو با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام کردند که در صورت اصلاح نشدن قیمت‌ها، خطوط تولید دارو از تیرماه تعطیل خواهد شد.

ابراهیم رئیسی به مسئولان سازمان غذا و دارو دستور پیگیری افزایش قیمت‌ها‌ را داده است. حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این خبر عنوان کرد: «در راستای دستور رئیس‌جمهوری، جلسه‌ای با هدف بررسی افزایش قیمت دارو با وزیر بهداشت و مسئولان سازمان غذا و دارو تشکیل و قرار شد مسئولان این سازمان طی دو هفته، افزایش قیمت دارو را ارزیابی و گزارشی ارائه دهند تا این جمع‌بندی به رئیس‌جمهوری ارائه شود.»

او به اشاره به مصوبه مجلس که براساس آن نباید پرداختی مردم در رابطه با دارو و خدمات درمانی نسبت به شهریور سال گذشته افزایش یابد، گفت که مجلس موضوع افزایش قیمت دارو را پیگیری خواهد کرد و در عین حال بر اجرای این مصوبه نظارت خواهد شد.

بحران صنایع دارویی در کنار افزایش قیمت، کمبود برخی اقلام دارویی را نیز به همراه داشته است. سال گذشته قیمت بسیاری از داروها هرگونه مجوز رسمی، بارها افزایش یافت.

دکمه بازگشت به بالا