اخبارتازه‌های سیاسی

سنای آمریکا: در صورت لزوم بایدن تحریم‌ها علیه ایران را افزایش می‌دهد

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ۲۵ خرداد در نشستی غیرعلنی با مقامات دولت جو بایدن از جمله رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، و برت مک گورگ، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور «خاورمیانه و شمال آفریقا»، آینده مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام را مورد بررسی قرار داد.

نشریه پولیتیکو در این زمینه نوشته است، شرکت کنندگان در این نشست کمیته روابط خارجی سنا گفته‌اند، مقامات دولت بایدن در جلسه توجیهی محرمانه به سناتورها اطمینان دادند که «در صورت لزوم»، به دلیل اینکه امیدها برای مسیر دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای تهران کمرنگ شده است، آمریکا «تحریم‌ها» علیه ایران را تشدید خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید، سناتورها از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار طرح‌های دولت جو بایدن برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرده که ایران ۲۷ دوربین نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای تهران، نطنز و اصفهان را از کار انداخته است.

طی روزهای اخیر مقام‌های آمریکایی از ایران خواسته‌اند توسعه برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم روز گذشته هشدار داد که اقدامات ایران روند بازگشت به برجام را دشوارتر می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا