اخبارتازه‌های سیاسی

معصومه ابتکار: به هیچ عنوان اجازه ندادند که موضوع سعید طوسی باز شود

معصومه ابتکار معاون حسن روحانی در امور زنان و خانواده می گوید: در ماجرای سعید طوسی، اصلا اجازه ندادند موضوع سعید طوسی باز و مسئله درست مطرح شود. اما این موضوعات در تمامی صنف‌ها وجود دارد حتی اینطور نیست که فکر کنید در صنف‌های مذهبی ما این مسائل وجود ندارد. متاسفانه در صنف‌های مذهبی هم وجود دارد.

سعید طوسی، قاری محبوب علی خامنه‌ای از حدود ۹ سال پیش با اتهام «آزار و اذیت جنسی پسربچه‌ها» روبه‌رو است.

طوسی این اتهامات را «حمله به رهبر ایران» عنوان کرده است.

پس از تبرئه طوسی در دستگاه قضایی ایران و انتشار تصاویری از حضور وی در مراسمی در ازمیر، در خرداد ۱۳۹۷ پرونده جدیدی با شکایت یکی از شاکیان در دستگاه قضایی ترکیه باز شد.

محمود صادقی نماینده سابق مجلس در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸ از تبرئه و “اعمال نفوذ بیت رهبری” در پرونده سعید طوسی خبر داده است.

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتری خود نوشت: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، بدون امضای رئیس دادگاه، با رأی دو مستشار از شعبه دیگر، حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد.». آقای صادقی با تأکید بر این که «اسناد پرونده، حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است» نوشته‌است: «حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را از دادگاه گرفته بود.»

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است.

این درحالیست که مطابق حکم دادگاه بدوی، طوسی در جریان رسیدگی به پرونده به «ارتباطات ناسالم با قاریان نوجوان» اقرار کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا