اخبارتازه‌های سیاسی

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی ایران: حکومت در پی قتل تدریجی کیوان صمیمی است

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی ایرانی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به پرونده سازی تازه برای کیوان صمیمی واکنش نشان داده و خواهان آزادی او شده‌اند.

آنها با اشاره به فرو ریختن مرگبار برج متروپل آبادان نوشته اند: در روزهایی که ملت شریف ایران هنوز از شوک جان باختن شماری از هموطنان‌ آبادانی‌ در زیر آوار فساد سیستماتیک خارج نشده اند، و مصائب هر روزه حاصل از  ساختارهای کلان غیردموکراتیک، ناکارآمد و فاسد، سایه‌ای از غم و اندوه را بر سر وطن‌ کشیده، با خبر شدیم که دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی برای دربند نگه داشتن جناب کیوان صمیمی یکی از خیرخواه‌ترین و دلسوزترین کنشگران مدنی کشور، پرونده سازی جدیدی را تدارک دیده است.

امضاء کنندگان این بیانیه در ادامه می گویند: کیوان صمیمی رئیس تشکل مستقل انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، به عنوان مسن‌ترین زندانی سیاسی ایران، هم‌چنان بر کنش خشونت‌پرهیز و مدنی تاکید می‌کنند؛ وی در آخرین پرونده‌سازی نهادهای امنیتی، تنها به دلیل حضوری همدلانه در کنار کارگران زحمتکش، در تجمع این عزیزان به مناسبت روز جهانی کارگر بازداشت و نهایتا به دو سال زندان محکوم شد؛ حکمی که ۱۷ آذرماه سال ۹۹ به اجرا درآمد. موضوع تاسف‌بار این بود که دستگاه‌های امنیتی و قضائی ضمن اجرای این حکم غیرقانونی، با جابه‌جایی‌های مکرر و در نهایت تبعید ایشان به زندان سمنان، گوئی درپی انتقام از حمایت عملی و علنی آقای صمیمی از حق تجمع و اعتراض شهروندان هستند.

آنها با مستبد دینی خواندن حکومت جمهوری اسلامی یادآور شده اند: آقای صمیمی چندی پیش در روندی غیرقانونی و غیرانسانی و با وجود ابتلا به بیماری‌های گوناگون و در حالی که در مرخصی استعلاجی و در حال پیگیری امور مربوط به درمان خود بودند، بار دیگر برای تحمل ادامه حبس به زندان سمنان تبعید شد. تاسف‌بارتر اینکه مقامات امنیتی حکومت به این مقدار بسنده نکرده و در روزهای اخیر نیز تنها به دلیل نشر عقاید و نظرات خود در کانال تلگرامی شخصی‌شان، پرونده تازه‌ای را به اتهام تبلیغ علیه نظام برای ایشان تشکیل داده‌اند.

 ما امضاکنندگان این بیانیه ضمن تاکید بر آزادی هر چه سریعتر مهندس کیوان صمیمی، پرونده‌سازی‌های صورت گرفته علیه کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله ایشان را محکوم کرده و به مقامات ارشد جمهوری اسلامی هشدار می دهیم، این برخوردهای غیرقانونی و غیرانسانی، با توجه به شرایط جسمی آقای صمیمی، نوعی اقدام به قتل تدریجی این روزنامه‌نگار و کنشگر مدنی منصف و مبارز شریف به حساب می آید که در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد، و مسولیت هرگونه سهل‌انگاری و اتفاق ناگوار برای ایشان را متوجه مقامات ارشد قضایی، امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی می‌دانیم.

دکمه بازگشت به بالا