اخبارتازه‌های سیاسی

آیا سپاه، مظلومانه نمی تواند ضربات خود را به اسرائیل افشا کند؟

به گزارش شبکه کلمه، محمدعلی جعفری، فرمانده پیشین سپاه، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم ادعا کرد که مسئولان اسرائیل می‌دانند چه ضرباتی از جمهوری اسلامی خورده‌اند، اما این از مظلومیت ماست که نمی‌توانیم جزییات را بیان کنیم.

او درباره برخی اظهارات مقامات اسرائیلى در خصوص وقایع اخیر در ايران اظهار کرد: ضربات به اسرائیل هنوز استمرار دارد و در حال ضربه خوردن از این ناحیه هستند. اینها ضرباتی است که در منطقه و در کشورهای مختلف، مقاومت اسلامی در منطقه و در کشورهای مختلف و حتی در داخل سرزمین‌های اشغالی به آنها وارد کرده است.

وی افزود: منتها این از مظلومیت جمهوری اسلامی است که نمی تواند خیلی از این ضربه هایی که به این رژیم وارد می کند را بیان کند، اسم بیاورد و شرح دهد. لذا در این اقدامات چراغ خاموش بودن و محرمانه بودن آن را اکثرا حفظ می‌کند.

فرمانده پیشین سپاه ادامه داد: اما آنها وقتی تروری انجام‌ می‌دهند مانند ترور بزدلانه شهید صیاد خدایی علنا آن را بیان می‌کنند.

او در بخشی دیگر از سخنانش ادعا کرد که دشمنان سعی می کنند دیگر حوادث کشور را هم از طریق عملیات روانی و رسانه‌ای به خود نسبت دهند در حالیکه خودشان بهتر از دیگران می دانند کار آنها نیست.

سخنان این مقام پیشین سپاه در حالیست که از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، اسراییل بارها به نیروهای نیابتی رژیم ایران درسوریه حمله کرده است . در عین حال بارها تأسیسات هسته ای حکومت تهران در معرض خرابکاری و حملات سایبری قرار گرفته است. تا حال چندین دانشمند ایرانی در خاک ایران توسط عوامل اسراییل ترور شده اند که یکی از مهمترین آن ها فخری زاده بود.

تحلیلگران اسرائیلی از جمله مئیر جاودان‌فر، می گویند که در سال‌های اخیر اسرائیل بیش از هزار بار به مواضع جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش در سوریه حمل کرده، اما جمهوری اسلامی جواب نداده چون می‌داند که اسرائیل نه تنها برتری نظامی دارد، بلکه حاضر است به این حمله‌ها جواب نظامی بدهد.

در تاریخ ۱۱ آذر سال پیش، (دوم دسامبر) هفته‌نامه انگلیسی زبان”جویش کرونیکل” گزارش داده بود که اسرائیل به جای مبارزه با نیروهای نیابتی تهران، خود ایران را هدف قرار خواهد داد.

به گفته این نشریه، «اسرائیل اکنون فشار بر حکومت دینی را افزایش خواهد داد و در پاسخ به تجاوزات حزب‌الله و سایر گروه‌های نیابتی در منطقه مستقیماً به تهران ضربه خواهد زد.»

لازم به اشاره است که “موساد” در سال‌های اخیر مجموعه‌ای عملیات‌ علیه ایران انجام داده است. در این راستا، نشریه جویش کرونیکل مدعی است که انفجار تأسیسات اتمی نطنز،محصول “اجیر کردن تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران” بوده است.

این نشریه نوشته که ۱۰ نفر در نابودی سالن سانتریفوژ تاسیسات هسته‌ای نظنز مشارکت داشتند “اما تصور می‌کردند که این کار را برای گروه‌های اپوزیسیون انجام می‌دهند نه اسرائیل.”

از دیگر سو، رویترز گزارش داد، یک هفته پس از کشته شدن سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی در تهران، نفتالی بنت، نخست وزیر اسراییل، حکومت تهران سر اختاپوس حملات به اسراییل دانست و هشدار داد که دوران مصونیت این حکومت به پایان رسیده است.

نفتالی بنت گفت: حکومت ایران دهه‌هاست که در قبال اسراییل و منطقه از طریق نیروهای نیابتی و ماموران‌اش اقدامات تروریستی انجام داده است اما سر اختاپوس، خود ایران از مصونیت برخوردار بوده است.

 وی افزود: ما قبلا گفته‌ایم که دوره مصونیت حکومت ایران پایان یافته است. کسانی که تروریست‌ها را تامین مالی می‌کنند، کسانی که تروریست‌ها را مسلح می‌کنند و کسانی که تروریست‌ها را می‌فرستند، بهای کامل آن را خواهند پرداخت.

دکمه بازگشت به بالا