اخبارتازه‌های سیاسی

امیرعبداللهیان: از مذاکره و دیپلماسی فرار نمی‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران عصر روز سه شنبه در نشست مشترک با همتای پاکستانی خود اظهار کرد: ایران هیچ‌گاه از میز مذاکره فرار نکرده است و ما معتقدیم که مذاکره و دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به نقطه پایان حصول توافق است.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: باز هم اعلام می‌کنیم که از مذاکره و دیپلماسی فرار نمی‌کنیم و از طریق آقای مورا و بورل پیام‌ها و ارتباطات در حال تبادل و انجام است و ایران برای رسیدن به توافقی خوب و پایدار از منطق دیپلماسی و مذاکراتی فاصله نمی‌گیرد.

روز گذشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اقدامات ایران که در پاسخ به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است، «بازگشت به برجام را مشکل‌تر می کند.»

آقای بلینکن همچنین «موضوعات غیرمرتبط» مطرح شده به وسیله ایران را مانع اصلی در احیای برجام دانست و گفت اگر ایران در پی برقراری مجدد توافق هسته‌ای است باید «خیلی سریع» تصمیم بگیرد.

آقای بلینکن دوشنبه در واشنگتن در کنفرانس خبری مشترک با پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی صحبت می‌کرد.

آقای بلینکن در این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت گفت‌وگوهای احیای برجام گفت: «در مذاکرات صورت گرفته در یک سال گذشته، بخش مهمی از کار لازم برای بازگشت به برجام انجام شد ولی به گفته او ایران مانع از توافق نهایی شده است.»

آقای بلینکن گفت: «آن چه شاهدش هستیم تلاش ایران برای مطرح کردن مسایل نامربوط در مذاکرات است که جایی در این مذاکرات ندارند.»

دکمه بازگشت به بالا