اخبارتازه‌های سیاسی

سخنان انتقادی وزیر خارجه عراق درباره سیاست های تهران: روابط با ایران از «مرحله سکوت» به «مرحله صراحت» رسیده است

شبکه کلمه/ «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الغد مصر، که بخش اول آن، شب گذشته پخش شد، در سخنان انتقادی نسبت به نظام ایران گفت: «تهران حرفهای جدیدی از بغداد می‌شنود که پیش از این وجود نداشت. به ایرانی‌ها گفتیم که ما نیازمند همکاری مشترک هستیم و به دخالت ایران نیازی نداریم».

این مقام عراقی تاکید نمود که روابط با ایران از «مرحله سکوت» به «مرحله صراحت» رسیده است.

به گفته رسانه ها، این اظهارنظر مقام عراقی خطاب به تهران، کم‌سابقه توصیف شده است.

او در عین حال خبر داد که «روابط عراق کشورهای حوزه خلیج [فارس] در حال حاضر عالی است و بین عراق و برخی کشورهای حوزه خلیج [فارس] و ایران ارتباط وجود دارد».

فؤاد حسین با اشاره به دخالت های تهران در امور عراق گفت: « گفت‌وگو و مناقشه با طرف ایرانی را به شکل دیگری آغاز کرده‌ایم، سیاست خارجی عراق، امروز، سیاست وابسته به کشور دیگری نیست. ما همچنین تاکید کردیم که سیاست خارجی عراق بر اساس تامین منافع این کشور است. با دوستانمان گفت‌وگو می‌کنیم اما با دشمنان‌مان، با ابزارهای دیگری غیر از خشونت مقابله می‌کنیم».

وی گفت: «ما به تهران گفتیم که دخالت در امور عراق، قابل قبول نیست. طرف ایرانی باید این مسئله را درک کند. ما با یکدیگر دوست و همسایه باقی خواهیم ماند و با یکدیگر کار می‌کنیم اما مسئله دخالت‌های ایران، غیر قابل قبول است».

دکمه بازگشت به بالا