اخباراهل سنت

اختصاصی؛ کشف ابعاد جدید برنامه ترور‌ مولوی عبدالغفار نقشبندی توسط سپاه

تلویزیون کلمه به گزارش های جدیدی درباره برنامه ترور‌ مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت اهل سنت راسک دست یافته است که نشان می دهد نیروهای سپاه قصد جوسازی برای ترور وی دارند.

بنا بر این گزارش، نیروهای سپاه،  فردی را در قالب شهروند پاکستانی به نزد علما و بزرگان استان سیستان و بلوچستان فرستاده اند تا اینگونه القا کنند که دولت پاکستان به دنبال ترور این روحانی بلوچ است .

 پس از درز خبر برنامه ترور این روحانی در فضای مجازی و نگرانی مردم از این بابت، نیروهای امنیتی و سپاه در نقش مدافع مولوی نقشبندی برآمده و ادعا کرده اند که از مولوی نقشبندی حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است که مولوی حافظ عبدالغفار نقشبندی، روحانی بلوچ اهل سنت و زندانی سیاسی سابق، در جریان سخنرانی روز جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ خود، نسبت به کشته شدن برخی از بلوچ ها در بلوچستان پاکستان توسط ارتش این کشور انتقاد کرده بود.

وی در این سخنرانی همزمان با انتقاد از نظام تهران خواستار پایان دادن به تیراندازی به سمت سوختبران و شهروندان بلوچ شده بود.

مولوی عبدالغفار نقشبندی، فرزند مولانا فتحی‌محمد نقشبندی، بارها مواضع انتقادی نسبت به حکومت ایران داشته و از بی توجهی مقامات حکومتی جهت استخدام بومی های اهل سنت و بلوچ در پست های مدیریتی همچون حوزه‌های سیاسی و امنیتی ایران نیز انتقاد کرده بود.

این مواضع وی باعث بازداشت و زندانی شدن او نیز شده بود؛ وی در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۴ پس از تحمل سه سال و پنج ماه حبس، با قرار وثیقۀ ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

دکمه بازگشت به بالا