اخباراقتصادی

پلیس: از بین ۱۰۷ خودروی تصادفی، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بود

رئیس پلیس راهور می گوید: فقط در یکی از پارکینگ‌های خودرو‌های تصادفاتی، ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت، که از میان آنها که تماماً از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بود.

مدتی پیش مصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در واکنش به مسئله باز نشدن ایربگ خودرو‌های داخلی در تصادفات جاده‌ای مدعی شده بود: “این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد! کسانی که مدعی باز نشدن ایربگ خودرو‌ها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند! او گفته بود: باز نشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است! “

ادعای این نماینده مجلس مبنی بر باز نشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، واکنش سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور را در پی داشت.

هادیانفر گفت: به نظر بنده این اظهارنظر‌ها به این خاطر است که این افراد در بحث خودرو سود و منفعت دارند البته این شخص را نمی‌دانم، اما تعداد زیادی از این اشخاص در موضوع خودرو، محل درآمد دارند یا کارخانه‌دار هستند.

وی از نمایندگان مجلس و سایر افرادی که در این حوزه صحبت می‌کنند، خواست، منافع ملی، ایمنی و امنیت مردم را در نظر بگیرند و متذکر شد: ما به عنوان پلیس، همه‌روز شاهد تصادفات هستیم، تقریباً هر دو تا سه روز یک بار، یک آتش‌سوزی یا انفجار خودرو داریم و واقعاً نمی‌پذیریم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش کنیم، زیرا مردم نگران می‌شوند، اما این اتفاقات هر روزه روی می‌دهد.

پیش ازین رئیس پلیس راهور در واکنش به باز نشدن ایربگ هیچ یک از ۵۰ خودرو در سانحه رانندگی بهبهان-خوزستان خطاب به خودروسازان گفته بود: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟

او همچنین گفته است: مافیا همه را در خودش غرق کرده و امیدی به خودروسازی در ایران نیست.

دکمه بازگشت به بالا