اخباراهل سنت

مولانا محمد حسین گرگیج: متأسفانه هر هفته در کشور یک فاجعه رخ مي دهد

مولانا محمدحسین گرگیج می گوید: متأسفانه هر هفته در کشور یک فاجعه رخ مي دهد، هنوز جريان آبادان حل نشده بود و اجساد مفقودین روی زمین باقی هستند که شاهد برخورد یک قطار مسافربري در محور طبس بوديم که فاجعه دیگری برای ملت عزیز به بار آورد.

او خطاب به مسئولين كشور گفت: آنها بدانند كه جان ملت بسيار عزیز است، اين طور نیست در هر حادثه ای چندین شهروند را از دست بدهیم و بعد اعلام کنیم عامل اصلی حادثه بازداشت شد، دستگیری و مجازات افراد خاطی دردی را دوا نمی کند لذا از ابتدا باید مدیریت صحيح داشته باشيم.

این عالم سرشناس اهل سنت کشور با تأكيد بر مديريت صحيح بيان داشتند: مدیریت و تدبير دقیق صورت گيرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم که مردم ما عزادار شوند، ما نمی‌توانیم همیشه یک رسانه برای تسلیت نامه داشته باشیم و هر روز و هر هفته فقط پيام تسليت صادر كنيم بلكه تدبيري صورت گيرد تا مانع بروز این قبیل حوادث شود.

مدير دارالعلوم فاروقيه گاليكش در ادامه به موضوع مشکلات معیشتی مردم پرداختند و خاطرنشان ساختند: معیشت مردم خیلی با دشواری روبرو شده است، متأسفانه امروز  شاهد این هستیم که در خطه‌ی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط دیگر کشور شهروندان و حتی علمای دین را به‌خاطر بیست و یا صد لیتر گازوییل از دست می دهیم؛ روحانیونی که پس از سیزده یا چهارده سال مشقت، فارغ التحصیل می‌شوند و پس از آن مشغول تدریس هستند اما امرار معاش و سختی معیشت آنها را وادار می‌ کند که دست به شغل های کاذبی بزنند و در این راه کشته شوند و به شهادت برسند که واقعا برای ما فاجعه است و مصیبت بزرگی محسوب می شود.

آقای گرگیج در این سخنرانی، ضمن محکومیت اهانت یک مقام سیاسی دولت هند به پیامبر اسلام از سران کشورهای اسلامی خواستند ضمن قطع روابط دیپلماتیک با این کشور، تحریم‌های اقتصادی را نیز وضع کنند.

دکمه بازگشت به بالا