اخباراسلامی

سخنگوی حزب حاکم در هندوستان به دلیل توهین به ساحت پیامبر برکنار شد

با گسترش اعتراضات مسلمانان، به توهین دو عضو حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام و همسرشان، حزب هندو و حاکم “بهاراتیا جاناتا” امروز گزارش داد، که مسئول رسانه‌ای این حزب در پی توهین به ساحت پیامبر اسلام برکنار شده و عضویت سخنگوی این حزب را تا انجام تحقیقات بیشتر تعلیق کرده است.
نوپور شارما، سخنگوی رسمی این حزب در یک برنامه تلویزیونی و ناوین جیندال، یکی از مسئولان رسانه‌ای حزب با نوشتن توییتی، به پیامبر اسلام توهین کردند.
حزب هندو و حاکم “بهاراتیا جاناتا” با صدور بیانیه‌ای همچنین تاکید کرد: ما به همه ادیان احترام می‌گذاریم و با ایدئولوژی‌هایی که به هر دین و عقیده‌ای اهانت می‌کند، مخالفیم.
البته نوپور شارما سخنگوی رسمی این حزب بخاطر حرف‌های توهین آمیزش عذرخواهی کرده است. او گفته صحبت هایش در پاسخ به اظهاراتی در مورد یک خدای هندو بوده اما هرگز نمی خواسته به احساسات پیروان دینی توهین کند.
گفتنی است، توهین به ساحت پیامبر اسلام و همسرشان از سوی اعضای حزب حاکم، محکومیت شدید کشورهایی مسلمان از جمله ایران، عربستان، قطر، کویت و سازمان همکاری اسلامی را در پی داشته است. تعدادی ازین کشورها، سفیر هند را احضار کرده اند.
با وجود اینکه مسلمانان هند ۱۷۰ میلیون جمعیت دارند اما اکثریت شهروندان هندوستان را پیروان آیین هندو تشکیل میدهند. دولت دهلی نیز در دستان پیروان این آیین است و مسلمانان در موارد بسیاری از تبعیض سیستماتیک و بدرفتاری با خود شکایت دارند.

دکمه بازگشت به بالا