اخبارتازه‌های سیاسی

تجمع ایرانیان کانادا؛ «صدای ما باید از صدای مدافعان جمهوری اسلامی در غرب بلندتر باشد»

حامد اسماعلیون، دبیر و سخنگوی انجمن جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، در تجمع ایرانیان تورنتو کانادا در همبستگی با مردم آبادان و حمایت از اعتراضات ایران گفت: «دست ما از ایران کوتاه است، اما کارها می‌توان کرد.»
صدها شهروند ایرانی مقیم کانادا روز یکشنبه ۱۵ خرداد با برگزاری تجمعاتی، ضمن اعلام همبستگی با مردم داغدار آبادان در فاجعه متروپل، از اعتراضات اخیر در ایران نیز حمایت کردند.
برنامه‌ریزان تجمعات در شهرهای کانادا، پیام این گردهم‌آیی‌ها را «تعامل، احترام و همبستگی» با مردم «برای کمک به روند گذار از جمهوری اسلامی» اعلام کرده‌اند.
حامد اسماعیلیون، دبیر و سخنگوی انجمن جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، از جمله سخنرانان تجمع تورنتو بود که با اشاره به این‌که مدافعان جمهوری اسلامی در غرب تلاش می‌کنند همه‌ رویدادهای ایران از جمله فرو ریختن برج متروپل و شلیک به هواپیمای مسافربری را طبیعی جلوه بدهند، افزود: «باید صدای ما از صدای آن‌ها در این کشور بلندتر باشد.»
به‌گفته حامد اسماعیلیون، مدافعین حکومت ایران در غرب «تروریست را سردار عارف می‌دانند و رهبر آدمکشان را فرمانده سالک»، اما «باید صدای ما بلندتر باشد… آن‌جا را مافیا اداره می‌کند. آن‌جا را عمامه‌به‌سرهای جنایتکار و پاسداران خون‌ریز اداره می‌کنند».
آقای اسماعیلیون در پایان سخنان خود ضمن ابراز همبستگی با مردم آبادان که داغدار قربانیان فرو ریختن برج متروپل هستند، گفت: «ما با تو هستیم آبادان. با خشم خود زندگی کن که سقوط آدمکش با خشم تو آغاز خواهد شد.»
بر اثر فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان در روز دوم خرداد، دست‌کم ۴۰ نفر کشته شدند. برخی مقامات جمهوری اسلامی اذعان کرده‌اند که در جریان ساخت این برج زدوبند گسترده‌ای بین مالک اصلی برج با شهرداری و برخی مقامات انجام گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا