اخبارتازه‌های سیاسی

سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای» از شش بانک‌ چینی خواست روابط خود با ایران را قطع کنند

سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای»، از گروه‌های اصلی مخالف برجام مستقر در واشینگتن، از شش بانک چینی که آن‌ها را به همکاری با حکومت ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم کرده، خواست به همکاری‌های مالی خود با جمهوری اسلامی پایان دهند.

این سازمان در بیانیه اخیر خود در مورد همکاری این بانک‌ها با جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‌ها از دولت ایالات متحده خواسته است، تحقیق کند و این بانک‌های چینی را از «تصور بی‌پیامد بودن همکاری با ایران» درآورد.

سازمان «متحد علیه ایران هسته‌ای» که تمرکز ویژه‌ای بر ردیابی فروش نفت ایران و انتقال درآمد حاصل از آن به ایران دارد، روز جمعه ۱۳ خرداد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس با شش بانک‌ چینی از آن‌ها خواسته است هرگونه عملیات تجاری مرتبط با شرکت‌ها یا بانک‌های ایرانی را متوقف کنند.

به‌گفته سازمان «متحد علیه ایران اتمی»، در این شش بانک چینی، حساب‌هایی به دلار آمریکا فعال است که ردیابی صاحبان آن‌ها به برخی شرکت‌های یا بانک‌های ایرانی‌ می‌رسد.

آن‌چنان‌که این سازمان اعلام می کند، دو بانک ایرانی «شهر» و «پارسیان» در بانک‌های چینی مزبور حساب دلاری دارند؛ دو بانکی که قبلاً به‌دلیل «تأمین مالی تروریسم» و وابستگی به نیروی بسیج سپاه پاسداران، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا