اخبارتازه‌های سیاسی

ترکیه عملیات نظامی جدیدی در سوریه اجرا خواهد کرد

به گزارش آناتولی رئیس جمهور ترکیه می‌گوید: که کشورش عملیات نظامی جدیدی در سوریه “برای تضمین امنیت در مرزهای جنوبی‌اش” اجرا خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان این خبر را در نشست رایزنی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه عنوان داشت.

اردوغان گفت: با عملیات‌های “سپر فرات”، “شاخه زیتون”، “چشمه صلح” و “سپر بهار”، ما گذرگاه تروریسم را که تلاش کردند آن را در مرزهای جنوبی ما ایجاد کنند، در هم شکستیم.

رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: “منطقه‌ای که در مجاورت مرزهای جنوبی ما به عمق ۳۰ کیلومتر امتداد دارد، منطقه امنیتی ما است و ما نمی‌خواهیم کسی در آنجا مزاحمتی برای ما ایجاد کند و ما در این زمینه اقداماتی را انجام می‌دهیم.”

وی تصریح داشت: ما با دقت به کارهای مربوط به تکمیل خط امنیتی خود در مرزهای جنوبی‌مان از طریق عملیات‌های جدید ادامه می‌دهیم.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام مخالفت کشورش با هرگونه حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، به آنکارا هشدار داد که این حملات «منطقه را به خطر می‌اندازد».

وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه با ابراز نگرانی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز امیدواری کرد که آنکارا از انجام اقداماتی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود، خودداری کند.

 

دکمه بازگشت به بالا