اخباراهل سنت

مولانا گرگیج، خواستار شناسایی سریعتر عاملان شهادت مولانا محمد کریم حمّلی شد

به گزارش شبکه کلمه، مولانا گرگیج در مراسم نمازجمعه (۱۳ خرداد ۱۴۰۱) اهل سنت شهرستان گالیکش با اشاره به ترور «مولوی محمد کریم حمّلی» امام جمعه موقت کلات شهرستان سرباز، خواستار شناسایی سریعتر عاملان شهادت وی شد.

وی اظهار کرد: در این هفته شاهد ترور یک روحانی در سیستان وبلوچستان بودیم، از مسئولین ذی‎ربط تقاضای پیگیری قضایی این موضوع را داریم تا هر روز شاهد ترور علما و کشته شدن آن‎ها نباشیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تاکید بر اینکه ناامن بودن کشور به نفع هیچ شهروندی نیست، اظهار کرد: مسائل امنیتی باید کاملا در نظر گرفته شوند و کسانی که مجرم هستند هرچه سریع‌تر شناسایی شوند.

گفتنی است که مولوی محمدکریم حَمَّلی، امام جمعه موقت کلات مرکز شهرستان و امام جماعت مسجد روستای “گوازدر” شهرستان سرباز، دوشنبه شب نهم خرداد ماه، بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس، مجروح و سپس کشته شد.

این حادثه ساعت ۱۹ روز دوشنبه به وقت محلی روی داده است.

وی در پی انتقال به یکی از مراکز درمانی شهر کلات، به دلیل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد.

گفته می شود، افراد مسلح با کمین در مسیر سرکور حدفاصل میان روستای انگوری و کلات در محور ایرانشهر به سرباز، وی را هدف رگبار گلوله قرار داده و کشته‌اند.

برپایه گزارش های رسیده وی از جمله افرادی بود که پیگیر کشته شدن دو شهروند بلوچ از طایفه حملی توسط سپاه پاسداران در شهرستان مهرستان بود؛ از این رو فعالان مدنی در سیستان و بلوچستان این احتمال را مطرح کرده اند وی توسط نیروهای سپاه به دلیل پیگیری پرونده مذکور به قتل رسانده اند.”

دکمه بازگشت به بالا