اخبارورزشی

دومین بازی تیم ملی فوتبال هم لغو شد!

پس از آنکه فدراسیون فوتبال کانادا لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران و این کشور را اعلام کرد، حالا بازی دوستانه تیم ملی مقابل اروگوئه نیز نهایی نشده است.

رسانه‌های ایران علت را، مخالفت سرمربی تیم ملی و در دسترس بودن چند گزینه آفریقایی صاحب نام ذکر کرده‌اند.

پیش ازین، انجام بازی دوستانه ایران و کانادا، به علت شلیک موشک‌های سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی و دخالت سپاه در ورزش به یکی از مسائل مناقشه‌برانگیز سیاست روز اوتاوا مبدل شده بود.

در نهایت فشار انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی و نمایندگان محافظه‌کار پارلمان کانادا، موفق به لغو این بازی دوستانه شدند.

اين روزها به هر گوشه فوتبال ايران كه نگاه كنيد نامى از سرداران سپاه مى بينيد. سردارانى كه يا مدير عامل باشگاه ها هستند و يا رياست هيئت هاى فوتبال استان ها را برعهده دارند و يا در حال خريد و فروش تيم ها هستند.

در هفته‌های گذشته انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی کارزار گسترده‌ای را برای لغو بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران مقابل کانادا آغاز کرده بودند. همزمان شماری از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان کانادا نیز در بیانیه‌ای خواستار لغو بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا شده بودند.

آنها در بیانیه‌ای نوشته‌اند که میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی که قربانیان پرواز ۷۵۲ کماکان در «رنج» هستند، «مذموم» است و «تنها به مشروعیت بخشیدن به رژیم ایران کمک می‌کند.»

پارلمان کانادا در ماه ژوئن ۲۰۱۸ میلادی، سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

هواپیمای اوکراینی با شماره پرواز پی‌اس۷۵۲، ۱۸ دی‌ماه‌ ۱۳۹۸ دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه بین‌المللی تهران با شلیک دست‌کم دو موشک پدافند سپاه پاسداران سرنگون شد و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

خانواده جان‌باختگان شلیک به هواپیمای اوکراینی بارها خواهان اجرای عدالت و محاکمه آمران اصلی این فاجعه شدند.

آنها می گویند که سپاه پاسداران از هواپیمای اوکراینی به عنوان سپر انسانی برای پیشگیری از جنگ استفاده کرده است.

دکمه بازگشت به بالا