اخباراهل سنتتازه‌های سیاسی

مهمترین رویدادهای بلوچستان در یک هفته گذشته

چهارشنبه ، ۱۱ خرداد ۱۴۰۱/ به گزارش شبکه جهانی کلمه، مهمترین رویدادهای بلوچستان در یک هفته گذشته بدین قرار است:

۱- مُفتی “محمد کریم حَمَّلی ” فرزند پیر محمد، امام جمعه موقت کلات، مرکز شهرستان سرباز و امام جماعت یکی از روستاهای این شهرستان توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد.

۲- خانواده مولانا فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ شهرستان راسک از زمان اعلام خبر پرونده سازی جدید و ابلاغ حکم سی ضربه شلاق به وی در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه، هیچ گونه اطلاعی از وضعیت وی ندارند و تماس وی با خانواده از زندان قطع شده است.

۳- یک تبعه اهل پاکستان نام “عامر بَنگلادِشی” در گودال آب (هوتگ) در شهرستان دشتیاری غرق شده و جان خود را از دست داد.

۵- دو گروه از طایفه بریچی با وساطت مولانا عبدالحمید در مسجد جامع مکی زاهدان پس از سال ها اختلاف و درگیری با یکدیگر صلح و سازش کردند. همچنین دو طایفه “زردکوهی و بلوچی” با پادرمیانی ملاکمال صلاح‌زهی اختلاف چند ساله خود را خاتمه داده و صلح و سازش کردند.

۶- نیروهای نظامی در شهرستان گلشن با تعقیب و گریز و تیراندازی، باعث آتش سوزی یک دستگاه خودروی سوخت بر بلوچ شدند.

۷- یک شهروند بلوچ بنام “خالد خارکوهی” فرزند حکیم اهل شهر دوست‌محمد با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ مرزی در نقطه صفر مرزی میلَک شهرستان هیرمند کشته شد.

۸- یک دختر خردسال بلوچ بر اثر مارگزیدگی در یکی از روستاهای شهرستان سرباز جان خود را از دست داد، لازم بذکر است که کمبود امکانات درمانی و پزشکی در روستاهای بلوچستان و نبود راه مواصلاتی مناسب جهت انتقال سریع بیماران به مراکز درمانی سالانه باعث مرگ چندین شهروند بر اثر مارگزیدگی می‌شود.

۹- مردم در شهر محمدی، آسپیچ و کَلاتُک، و محله ۲۰۰ متری‌ها در شهرستان سراوان با ارسال نامه‌ای خطاب به مسئولان از نبود آب آشامیدنی و قطع آب لوله کشی این شهر که شهروندان را با مشکلات جدی و بحرانی روبرو کرده است اعتراض کردند.

۱۰- برادران امیریان از بلوچستان و سیستان با پیراهن تیم ملی دوومیدانی رکورد ۱۵۰۰ متر را شکستند و به مدال طلا و برنز این مسابقات بین المللی دست یافتند.

۱۱- یک زندانی بلوچ بنام “گل آقا نارویی” که در زندان بیرجند محبوس بود بعد از سه سال حبس بر اثر ایست قلبی و نرسیدن خدمات پزشکی جان باخت.

۱۲- در پی آتش سوزی، در باغات و نخلستان‌های مناطق روستای هِیچان از توابع شهرستان نیکشهر ۷۵۸ درخت طعمه حریق شدند.

۱۳-یک شهروند فرهنگی بلوچ اهل سیریک بنام “علی پازتاریان” که مشغول کار سوختبری بود، در پی واژگونی خودرو در شهرستان سیریک جان باخت.

۱۴-سرگرد “عباس راه انجام” از نیروهای آگاهی شهرستان دلگان با تیراندازی افراد مسلح کشته شد.

۱۵-کارخانه صدف فوم زاهدان واقع در شهرک صنعتی این شهر دچار آتش سوزی شد.

دکمه بازگشت به بالا