اخبارتازه‌های سیاسی

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ترور صیاد خدایی: پاسخی دردناک خواهیم داد

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره کشته شدن سرهنگ صیاد خدایی گفت: ما می‌دانیم چه طرفی این کار را انجام داده است. بعد از بررسی‌ها مشخص شد که چه طرف ثالثی این کار را انجام داده است و از مسیرهای لازم پیام‌هایش را گرفته، و پاسخ قطعی خود را به صورت دردناک دریافت خواهد کرد.

اسرائیل دیروز با اشاره به تهدیدات ایران برای گرفتن انتقام ترور سرهنگ سپاه، به شهروندان خود نسبت به سفر به ترکیه هشدار داد.

روز دوشنبە ٩ خرداد ١٤٠١، “یائیر لاپید”، وزیر خارجە اسرائیل در گفت و گویی با رادیو ارتش اسرائیل بە رژیم ایران هشدار داد کە اقداماتش بی‌پاسخ نخواهند ماند و باید هزینە آن را پرداخت کنند.

“یائیر لاپید”، وزیر خارجه اسرائیل در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا این کشور مسئول کشتن “حسن صیاد خدایی” بوده گفت: “به این پرسش پاسخ نمی‌دهم اما رژیم ایران دست به اقدامات تروریستی می‌زند و شهروندان اسرائیلی را در سراسر جهان تهدید می‌کند و این بی‌پاسخ نخواهد ماند”.

پیش از او “حسین سلامی”،  فرمانده کل سپاه پاسداران مسئولیت کشته شدن “صیاد خدایی” را متوجه اسرائیل کرد و گفت، “جمهوری اسلامی انتقام کشته شدن او را خواهد گرفت”.

بامداد پنجم خرداد روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منبعی آگاه نوشت که رژیم صهیونیستی به آمریکا اطلاع داده که ترور شهید صیادخدایی کار آنها بود.

روز یک‌شنبە این هفته “نفتالی بنت”، نخست وزیر اسرائیل نیز هشدار داد کە رژیم ایران با استفادە از گروه‌های وابستە بە خود، اقداماتی تروریستی علیه اسرائیل و منطقه انجام می‌دهد، اما سر اختاپوس در ایران، به‌دلایلی از مصونیت برخوردار بودە و زمان این مصونیت بە اتمام رسیدە است.

رسانەهای اسرائیلی گزارش دادند کە “صیاد خدایی” عضو یگان ٨٤٠ سپاە قدس مسئولیت هدف گرفتن شهروندان و منافع اسرائیل را بر عهده داشت.

دکمه بازگشت به بالا