اخبارتازه‌های سیاسی

برایان هوک: بایدن باید در یک نشست مرگ برجام را اعلام کند

نماینده پیشین آمریکا در امور ایران با انتقاد از مذاکرات دولت بایدن برای احیای برجام و بازگشت آمریکا به آن، تاکید کرد که رئیس جمهور بایدن باید مرگ مذاکرات هسته‌ای با ایران را اعلام کند.

برایان هوک نماینده دولت آمریکا در امور ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه ایندیپندنت عربی با انتقاد از رویکرد باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا درقبال کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی دولت های عربی گفت: آن‌چه ما با صدای بلند و واضح ازتمام خلیج فارس و اسرائیل می‌شنیدیم این بود که ایران در حال تقویت است، در دوران اوباما خشونتش بیشتر شده و اینکه توافق هسته‌ای به این کشور چراغ سبز برای گسترش آن را داده است.

نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران در ادامه به دفاع از سیاست‌های دونالد ترامپ درخصوص ایران پرداخت و افزود: استراتژی فشار حداکثری بسیار موفقیت‌آمیز بود، چراکه رئیس جمهور اسبق ایران حسن روحانی نیز اذعان کرد که تحریم‌ها برای حکومت ایران ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.

آقای هوک در ادامه گفت: حکومت ایران در صورت دسترسی به این پول‌ها، آنرا برای عوامل و نیروهای نیابتی خود و شلیک موشک‌های حوثی‌ها علیه عربستان سعودی و امارات، تجاوزات منطقه‌ای و کارزارهای ترور استفاده می کرد.

برایان هوک توضیح داد: بنابراین، رسیدگی به تهدید ایران نیازمند ردیابی منابع مالی آن است و این به معنای تحمیل سیاست ممنوعیت صادرات نفت تا زمانی است که ایران دست از فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارد.

این مقام پیشین آمریکایی با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به برجام در وین گفت: آن‌چه دولت بایدن می‌تواند در مقطع کنونی انجام دهد این است که مرگ مذاکرات هسته‌ای را اعلام و سیاستی در عرصه خارجی اتخاذ کند که بازدارندگی، فشار اقتصادی و انزوای دیپلماتیک را (برای ایران) بازمی‌گرداند و در کنار دوستان ما در منطقه، به‌ویژه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اسرائیل، بحرین و هر کشور دیگری که به‌طور مستقیم هدف تجاوزهای ایران است، بایستد.

دکمه بازگشت به بالا