اخبارتازه‌های سیاسی

مسایل نظامی و امنیتی محور اصلی گفتگوی سران امارات و وزیر دفاع ترکیه

شبکه کلمه/ خبرگزاری آناتولی و رسانه های اماراتی گزارش دادند که شیخ محمد بن زاید، رئیس دولت امارات متحده عربی و خلوصی اکار، وزیر دفاع ترکیه در دیداری که در کاخ الشاطئ در ابوظبی برگزار شد، درباره همکاری بین دو کشور رایزنی نمودند.

براساس این گزارش، دو طرف روابط دوجانبه و زمینه های همکاری و اقدام مشترک بین دو کشور را بررسی کردند.

خلوصی اکار، وزیر دفاع ترکیه همچنین در دیدار با محمد بن احمد البواردی،همتای اماراتی خود نیز مسائل دوجانبه و منطقه ای و همکاری نظامی فیمابین را بررسی کرد.
به گفته رسانه های ترکیه، دو طرف طی نشستی مشترک به بررسی مسائل دوجانبه و منطقه و همکاری نظامی و امور صنایع دفاعی در فضایی مثبت و دوستانه پرداختند.

اکار که روز گذشته طی سفری رسمی وارد ابوظبی شد، در مقر وزارت دفاع امارات مورد استقبال همتای اماراتی خود قرار گرفت.

گفتنی است که خلوصی اکار روز گذشته طی سفری رسمی و در نخستین سفر خود به امارات پس از ۱۵ سال وارد امارات شد.

از دیگر سو، رسانه های ترک اعلام کردند، مقامات ترکیه و امارات در آنکارا دو یادداشت تفاهم برای توسعه روابط در زمینه صنایع دفاعی امضا کردند.

به گفته بیانیه ریاست صنایع دفاعی ترکیه وابسته به ریاست جمهوری این کشور، در راستای بهبود روابط و همکاری دفاعی بین دو کشور، مسئولان دولتی و شرکت های بین دو کشور در آنکارا دیدار کردند.

در دیدار مذکور، اسماعیل دمیر، رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه و طارق عبدالرحیم الحوسنی، مدیر عامل شورای تعادل اقتصادی امارات و مسئولان بلندپایه نظامی و مدیران شرکت های دو کشور حضور داشتند.

دو طرف همچنین تفاهمنامه اولیه ای درخصوص همکاری در صنایع دفاعی امضا کردند.

دکمه بازگشت به بالا